Diferencies ente revisiones de «Spermatophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 45:
 
# Como en toles traqueofitas, hai dos generación multicelulares alternaes, denominaos gametofito y esporofito, siendo'l gametofito taloide, y el esporofito entamáu en texíos y órganos. El esporofito ye un "cormo" (con sistema vascular, raigañu y renuevu). Como en toles [[eufilofitas]], el renuevu del esporofito crez gracies a el so meristema apical, y ramifícase como un tarmu principal con cañes llaterales, y amás tien fueyes ("eufilos").
# Nes espermatofitas la l'[[alternanza de xeneraciones]] gametofítica y esporofítica dar en forma amazcarada, una y bones el [[gametofito]] desenvolver por completu dientro de les estructures del [[esporófito]] (inclusive nos grupos más primitivos inda pueden reparase anteridios y arquegonios);.
# Tienen un ciclu de vida heterospórico, con gametofito de desenvolvimientu endospórico (el esporofito da espores femenines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofitu femenín, y espores masculines dientro de les cualos desenvuélvese'l gametofito masculín)
# Los esporangios nacen siempres nes fueyes (les fueyes fértiles son llamaes "esporofilos"). Nes espermatofitas, les fueyes fértiles, portadores de esporangios, siempres tán sobre una caña de crecedera llindada ("braquiblastu"). Polo tanto nel cormo apaez una nueva estructura, carauterística de les espermatofitas: la [[flor]] (una caña de crecedera definida portadora de fueyes fértiles). Morfolóxicamente na flor puede estremase una exa que s'anicia nel renuevu y que presenta una o dos [[bráctea]]s, que remata nun [[receptáculu]] onde s'alluguen los megasporofilos que van dar les megaspores, y los microsporofilos o [[estame]]s que van dar les microspores. Los megasporofilos y los microsporofilos, en xunto son los antofilos, por eso a esti taxón tamién lo conoz como Antophyta (pero nun ye recomendable utilizar esi nome, porque dellos autores consideren como "antofites" namái a les anxospermes y los gnetales, qu'antes se creía que teníen un antecesor común). Na flor vamos ver el desenvolvimientu "mazcaráu" del gametofitu:
Llinia 61:
 
== Evolución de espermatofitas ==
Como puede reparase de los sos hermanos vivientes los felechos, les espermatofitas baxen d'un ancestru caracterizáucarauterizáu pola homosporía (un solu tipu d'espora, gametofitos siempres bisexuales). Un pasu críticu nel desenvolvimientu de la grana foi la evolución de la '''heterosporía''': la producción de dos tipos d'espores, les megasporas y les microsporas, que van dar los gametofitos femeninos y masculinos respeutivamente.
 
La heterosporía anicióse munches vegaes en forma independiente en llinaxes non emparentaos de plantes vasculares (hai exemplos en [[lycophytas]], en [[equisetopsidas]] y en [[polypodiopsidas]]), en munchos d'esos casos el desenvolvimientu de la heterosporía foi siguíu d'un amenorgamientu del númberu de megasporas funcionales. Na llinia que condució a les plantes con grana, nel esporofito adultu que desenvuelve los sos megasporangios, produzse la meiosis de namái una célula por megasporangio, y por albuertu de 3 de los productos de la meiosis, el númberu de megasporas funcionales ye amenorgáu a namái un megaspora funcional por megasporangio. Esa única megaspora funcional, nel llinaxe de les espermatofitas foi retenida dientro del megasporangio, desenvolviendo'l so gametofito femenín y gameta femenina por completu dientro del megasporangio de la xeneración esporofítica anterior. Finalmente'l megasporangio desenvolvió los tegumentos dexando abiertu'l pequeñu furu llamáu [[micrópila]].