Diferencies ente revisiones de «Violeta Chamorro»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 87:
Ente 1993 y 1994 nació l'[[Alianza Lliberal Nicaragüense|Alianza Lliberal]] (AL) qu'ente otros partíos incluyía al Partíu Lliberal Constitucionalista (PLC) y al Partíu Neolliberal (PALI). En 1995 [[Antonio Llacayu Oyanguren]], xenru de Violeta y ministru de la presidencia, funda'l Proyeutu Nacional (Pronal).
 
En 1993, la llexislatura empezó a revisar la constitución pa reestructurar el Gobiernu del país. Dempués d'un añu de discutinios, los cambeos presentar a l'Asamblea Nacional, aprobada na primer ronda de votación, y pasaron en febreru de 1995. Les reformes a la Constitución taben destinaes a amenorgar el poder de la presidencia de Chamorro, ya incluyó midíes pa tresferir l'autoridá pa imponer impuestos a la llexislatura, prohibir el reclutamiento, garanticen los derechos de propiedá, y amenorguen la socesión d'un titular o de los sos familiares cercanos. Chamorro negar a publicar los cambeos na ''Gaceta'', el boletín oficial, desconociendo la nueva constitución. Los cambeos efectuaos pola alministración Chamorro tuvieron un altu costo en términos sociales y políticos, non yá pa la población, sinón tamién pal Gobiernu entrante. L'estilu de resolución de los problemes caracterizarcarauterizar por una constante agarradiella política.
 
Ente 1990 y 1991, Nicaragua foi'l país que dempués d'Israel, recibió la mayor ayuda per cepita a nivel mundial. Ente 1991 y 1995 la cooperación esterna representó un promediu de 29.9&nbsp;% del PIB añal.<ref>Oscar Neira Cuadra y Adolfo Acevedo (1992): «Hiperinflación y (deas)estabilización en Nicaragua», Cuadiernos de la CRIES, Managua, Nicaragua.</ref>