Diferencies ente revisiones de «Eneida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo apostrofación: n'una => nuna
m iguo testu: el so hermana => la so hermana
Llinia 83:
Eneas y Dido salen de caza. Nel intre de la mesma, les dioses manden una gran nube. Eneas y Dido queden abelugaos nuna cueva, onde se lleva a cabu'l plan de la diosa, col que xunen los sos dos pueblos.
 
Actúa la Fama (el rumor), y la noticia del matrimoniu llega a Iarbas, rei de Numibia, y pretendiente refugáu de Dido. Ésti, enfurecido, clamia a Xúpiter que nun dexe que Eneas quedar neses tierres con Dido, yá que foi él quien-y venció los terrenes a la reina por que reconstruyera la ciudá. Al sabelo Xúpiter, tarreciendo que Eneas detenga'l so viaxe, unvia a [[Mercuriu (mitoloxía)|Mercuriu]] por que recuerde al troyanu qu'el so destín ye fundar [[Antigua Roma|Roma]]. Eneas y Dido yá tán faciendo construyir una gran ciudá cuando llega Mercuriu a da-y el mensaxe. El troyanu nun sabe cómo dici-y lo a la reina, polo que decide mandar a Sergesto, Seresto y Mnesteo que preparen la flota con sigilo y secretismu.<ref>Sergesto (Sergestus) ye l'ancestru de la ''[[gens Sergia]]''; Mnesteo (Mnestheus), de la casa d'[[Asáraco]], el de la ''gens Memmia'', d'orixe [[Plebe|plebeyu]].</ref> Pero vuelve actuar la Fama, y Dido enterar de lo que ta asocediendo. Cuando va reprochá-ylo y a clamia-y que se quede a Eneas, ésti nun da'l so brazu a torcer, yá que se defende falándo-y del so futuru, decidíu polos dioses. Dido nun ta conforme col enfotu de Eneas, pero dexa la so partida. Namái pide a ella so hermana que la convenza por que zarpen con vientu favorable y en meyores condiciones meteorolóxiques.
 
El dolor que lu causa a Dido la partida de Eneas fai que plantege suicidase se, yá que nun quier nin volvese a casar colos antiguos pretendientes nin siguir a l'armada troyana para ganalos. Escurre un plan secretu con ayuda d'una sacerdotisa esperta en temes d'amor, pero engaña a la so hermana por que crea que nun hai peligru pola so vida, sinón poles pertenencies de Eneas.
Llinia 100:
imploro, armes contra les sos armes: engarren ellos mesmos y los sos nietos.</poem>|''Eneida'', IV, 622 - 629.}}
 
Polos sos berros y los de les doncelles, la so hermana allega y ver morrebunda. Xube a la pira y llaméntase de que-y despintara el so planes. Dido sigue amorrentando mientra ella so hermana sostener nos sos brazos llavando la so ferida. Juno se apiada d'ella y manda a [[Iris (mitoloxía)|Iris]] a cortar el pelo rubio que xune a les persones cola vida. Asina, faciendo'l trabayu de Proserpina (Perséfone, esposa de Plutón, soberanu de los Infiernos), Iris cumple col encargu de Juno y Dido muerre ente los brazos de la so hermana. Nel so abordaxe del despecho femenín, ye unu de los capítulos más intensos y conmovedores de la obra.
 
== Referencies ==