Diferencies ente revisiones de «Eneida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: el so hermana => la so hermana
m iguo testu: el so hermana => la so hermana
Llinia 79:
 
=== Llibru IV ===
La reina Dido, por influxu de Cupido, namorar del troyanu Eneas, que se ta agospiando na so casa, en Cartago. La reina decide compartir los sos sentimientos cola so hermana [[Anna Perenna|Ana]]. Cúntalu que sufre un dilema, yá que se namoró del héroe troyanu, pero sigue respetando la memoria de Siqueo, el so anterior home, muertu por fraticidio (asesináu pol so hermanu). ElLa so hermana animar a siguir alantre col so amor, yá qu'en tol tiempu que tuviera viuda, refugara a munchos pretendientes. Al sabelo Juno, decide aliase con Venus para consiguir que Eneas namórese de la mesma de Dido, col enfotu de esviar la ruta d'ésti escontra'l reinu prometíu de Roma, faciendo que se quedara en Cartago (Libia), xunto a Dido para siempres. Venus acepta la complicidá de Juno y escurren un plan por que dambos, solos, peracaben l'himenéu.
 
Eneas y Dido salen de caza. Nel intre de la mesma, les dioses manden una gran nube. Eneas y Dido queden abelugaos nuna cueva, onde se lleva a cabu'l plan de la diosa, col que xunen los sos dos pueblos.
 
Actúa la Fama (el rumor), y la noticia del matrimoniu llega a Iarbas, rei de Numibia, y pretendiente refugáu de Dido. Ésti, enfurecido, clamia a Xúpiter que nun dexe que Eneas quedar neses tierres con Dido, yá que foi él quien-y venció los terrenes a la reina por que reconstruyera la ciudá. Al sabelo Xúpiter, tarreciendo que Eneas detenga'l so viaxe, unvia a [[Mercuriu (mitoloxía)|Mercuriu]] por que recuerde al troyanu qu'el so destín ye fundar [[Antigua Roma|Roma]]. Eneas y Dido yá tán faciendo construyir una gran ciudá cuando llega Mercuriu a da-y el mensaxe. El troyanu nun sabe cómo dici-y lo a la reina, polo que decide mandar a Sergesto, Seresto y Mnesteo que preparen la flota con sigilo y secretismu.<ref>Sergesto (Sergestus) ye l'ancestru de la ''[[gens Sergia]]''; Mnesteo (Mnestheus), de la casa d'[[Asáraco]], el de la ''gens Memmia'', d'orixe [[Plebe|plebeyu]].</ref> Pero vuelve actuar la Fama, y Dido enterar de lo que ta asocediendo. Cuando va reprochá-ylo y a clamia-y que se quede a Eneas, ésti nun da'l so brazu a torcer, yá que se defende falándo-y del so futuru, decidíu polos dioses. Dido nun ta conforme col enfotu de Eneas, pero dexa la so partida. Namái pide a lael so hermana que la convenza por que zarpen con vientu favorable y en meyores condiciones meteorolóxiques.
 
El dolor que lu causa a Dido la partida de Eneas fai que plantege suicidase se, yá que nun quier nin volvese a casar colos antiguos pretendientes nin siguir a l'armada troyana para ganalos. Escurre un plan secretu con ayuda d'una sacerdotisa esperta en temes d'amor, pero engaña a la so hermana por que crea que nun hai peligru pola so vida, sinón poles pertenencies de Eneas.
Llinia 100:
imploro, armes contra les sos armes: engarren ellos mesmos y los sos nietos.</poem>|''Eneida'', IV, 622 - 629.}}
 
Polos sos berros y los de les doncelles, la so hermana allega y ver morrebunda. Xube a la pira y llaméntase de que-y despintara el so planes. Dido sigue amorrentando mientra lael so hermana sostener nos sos brazos llavando la so ferida. Juno se apiada d'ella y manda a [[Iris (mitoloxía)|Iris]] a cortar el pelo rubio que xune a les persones cola vida. Asina, faciendo'l trabayu de Proserpina (Perséfone, esposa de Plutón, soberanu de los Infiernos), Iris cumple col encargu de Juno y Dido muerre ente los brazos de la so hermana. Nel so abordaxe del despecho femenín, ye unu de los capítulos más intensos y conmovedores de la obra.
 
== Referencies ==