Diferencies ente revisiones de «Alanos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo puntu cardinal: al nordés => al nordeste
m iguo testu: nordés de => nordeste de
Llinia 109:
Na Galia, los alanos nun principiu conducíos por Goar asítiase en diverses árees, sobremanera cerca d'[[Orleans]] y [[Valence]]. So esti rei aliar colos [[burgundiu|burgundios]] de [[Gundahario]] (Gunther), con quien entronizaron al emperador usurpador Jovino. Col socesor de Goar, Sangiban, los alanos d'Orleans desempeñaron un papel crucial al repeler la invasión d'[[Atila]] na [[Batalla de los Campos Cataláunicos]]. Tres el sieglu V, sicasí, los alanos de la Galia sumir nes lluches territoriales de los francos y los visigodos y dexaron de tener la independencia d'antes. Flavio [[Aecio]] rexuntó a numberosos alanos na rexón d'[[Armórica]] pa reprimir los llevantamientos. El nome [[bretaña|bretón]] de Alan ( primero que'l francés ''Alain'') y munches poblaciones con nomes rellacionaos a «alano», como Alanville, son consideraos popularmente como evidencies de qu'un contingente d'esti pueblu asítiase na Bretaña.
 
Na Península Ibérica centrar nes provincies romanes de [[Lusitania]] y [[Cartaginense]]. Aportaron a conocíos más tarde poles sos caceríes masives y los sos perros d'engarradiella, qu'aparentemente introducieron n'Europa. Una raza d'esos canes, que sobrevive en ciertes zones de [[Castiella y Lleón]], Asturies y el [[País Vascu]], entá lleva'l nome de «[[Alano español|alana]]». De normal utilizar nes caceríes d'osos y pa guardar el ganáu. Pero non solo eso. Una parte del grupu de alanos xermánicos xuntu con visigodos establecer en partir nordésnordeste de la península y según la [[Encyclopædia Iranica]] dan el so nome a [[Cataluña]], que los sos pobladores llámense los Got-Alanien.<ref>[https://web.archive.org/web/20120121204510/http://www.iranica.com/newsite/articles/v1f8/v1f8a013.html Alans, Encyclopædia Iranica]</ref>
 
Anguaño la ciencia xenética afayó una distribución xeográfica de los marcadores xenéticos que convencieron a dellos investigadores de qu'esiste una conexón ente la perantigua y fondu heriedu sármato-alana y el grupu G de llinia paterna del ADN, especialmente'l [https://web.archive.org/web/20051217140614/http://www.members.cox.net/morebanks/G2Idees G2] (enllaz n'inglés).