Diferencies ente revisiones de «Comuña francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo contraición: La área => L'área
m iguo testu: /\b(de) (l)a (área)\b/iu => $1$2 $3
Llinia 118:
Mientres más de 30 años, hubo llamaes en Francia pa una fusión masiva de comuñes, incluyendo voces distinguíes como les del presidente de ''[[Cour des Comptes]]''. Sicasí, el conservadores fueron bien duros, y nengún proyeutu de combinación de comuñes llegó más allá del comité del [[Parllamentu de Francia]]. En [[1971]] la [[Raymond Marcellin|llei Marcellin]] ufiertó sofitu y dineru del gobiernu pa tentar a les comuñes a xunise unes a otres, pero la llei foi un completu fracasu (solo unes 1300 comuñes aceptaron sumir y combinase con otra comuñes).
 
Asina, aquel defensores de les fusiones ente comuñes quexar de que les [[ciudá|ciudaes]] franceses tienen un risible pesu comparaes colos sos contrapartes europees, porque les sos llendes sigue siendo aquellos impuestos fai más de 200 años. Por casu, la ciudá de [[Lyon]] ye, xeográficamente, una comuña con solu 513 275 habitantes viviendo dientro del so jurísdicción, lo cual ye más baxu que munchos otres ciudaes europees, ente que, nos fechos, l'[[Espaciu urbanu|área metropolitana]] de Lyon tien 1,7 millón d'habitantes y ye una de les mayores [[Árees metropolitanes de la Xunión Europea|metrópolis d'Europa]], al par con [[Múnich]]. Ello ye que la población y economía de ladel área metropolitana de Múnich ye bien comparable a la de Lyon, pero la población de la ciudá (''Gemeinde'') de Múnich ye alredor de 1 320 000 habitantes, cerca de tres veces la de la comuña de Lyon, reflexando lo muncho más grande que ye'l territoriu de Múnich (310 km²), 6,5 vegaes más grande que'l territoriu de la comuña de Lyon (48 km²).
 
Los alcaldes de les ciudaes franceses de cutiu quéxense de que la so significancia ye minusvalorada cuando ellos viaxen al esterior de Francia, por cuenta de que'l fechu de qu'ellos presidan solu sobre un pequeñu territoriu metanes enormes árees metropolitanes. Un bon exemplu d'esti fenómenu ye [[París]]: a pesar de que l'[[área metropolitana de París]] ye una de les escases nel mundu que tienen más de 12 millones d'habitantes, la población de la ciudá de París en sí ye solo 2 206 000 habitantes, menos que la población de la ciudá de [[Roma]] (2 877 000 habitantes), que la so [[Área metropolitana de Roma|área metropolitana]] de 4,3 millones d'habitantes ye pequeña en rellación a la área metropolitana de París.
Llinia 146:
Sicasí les impresionantes resultaos pueden esconder una realidá distinta. N'árees rurales, munches comuñes entraron nuna Comunidá de Comuñes solo pa beneficiase de los fondos gubernamentales. De cutiu los sindicatos locales tornáronse oficialmente en Comunidá de Comuñes, y la nueva Comunidá remana solo los servicios qu'antes remanaba'l Sindicatu, contrariamente al espíritu de la llei la cual estableció les nueves estructures intercomunales pa realizar una gama d'actividaes muncho más amplia que les realizaes polos Sindicatos. Dalgunos dicen que, si les tresferencies del gobiernu fueren deteníes, munches d'eses Comunidaes de Comuñes volveríen al so estáu de sindicatu, o a cencielles sumiríen por completu en llugares onde nun había sindicatos previos a la llei.
 
Nes árees urbanes, les nueves estructures intercomunales son más "realidá", siendo creaes por xenuinu enfotu nel valor del funcionamientu conxuntu na área urbana. Sicasí en munchos llugares surdieron guerres, y nun foi posible establecer una estructura intercomunal pa tola área urbana: delles comuñes rehúsan participar nesti tipu d'estructures, o entá crean les sos propies estructures, asina qu'en delles árees urbanes como Marsella esisten cuatro estructures intercomunales distintes! En munches árees, les comuñes con más recursos axuntáronse con otres comuñes riques y rehúsan dexar entrar comuñes más probes, porque tendríen que xubir los impuestos a los sos habitantes pa sostener a los suburbios más probes de ladel área urbana. Amás, les estructures intercomunales en munches árees urbanes son inda bien nueves, y fráxiles: esisten tensiones ente les comuñes; la ciudá central de ladel área urbana de cutiu ye acusada de deseyar apoderar les comuñes de los suburbios; les comuña asities polítiques opuestes tamién pueden abarruntar les unes de les otres.
 
Dos exemplos famosos d'esto son Toulouse y París. En Toulouse, una de les más grandes estructures intercomunales, la comunidá principal de Toulouse y les sos suburbios son solo una Comunidá de Aglomeración, a pesar de que Toulouse seya lo suficientemente grande como pa crear una Comunidá Urbana d'alcuerdu a la llei. Esto ye porque les comuñes suburbanas rehúsan formar una Comunidá Urbana por mieu a perder demasiaos poderes, y opten por una Comunidá de Aglomeración, a pesar de qu'una Comunidá de Aglomeración recibe menos fondos del gobiernu qu'una Comunidá Urbana. En París, nun remanecieron estructures intercomunales d'ellí, los suburbios de París tarrecen el conceutu d'un "París más grande", y asina la desunión inda ye la regla na área metropolitana de París, colos suburbios creando munches distintes estructures intercomunales pero toos elles ensin la ciudá de París.