Diferencies ente revisiones de «Glasgow»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m iguo testu: y la so área => y el so área
Llinia 5:
D'antiguo, foi una “royal burgh” (ciudá real), y yera conocida como la “segunda ciudá del Imperiu Británicu” na [[dómina victoriana]]. Alzóse como un gran puertu de comerciu de trasatlánticos mientres la [[Revolución industrial]]. El Clyde foi un de los más preeminentes centros mundiales d'estelleros, construyéndose nél munchos de los revolucionarios y famosos buques de la llinia [[Cunard]] como RMS Lusitania, RMS Aquitania, RMS Queen Mary, RMS Queen Elizabeth y el RMS Queen Elizabeth 2, y el veleru real Britannia.
 
La ciudá creció a finales del [[sieglu XIX]] y principios del [[sieglu XX]] hasta algamar una población de más d'un millón d'habitantes, llegando a 2.088.000 habitantes en [[1931]]. Sicasí, cola baxada de población, debío básicamente a la recolocación de xente a nueves poblaciones como [[East Kilbride]] y [[Cumbernauld]] pela rodiada de la ciudá, y los socesivos cambeos del so términu municipal de los gobiernos nacionales nun intentu d'amenorgar el poder relativu de la ciudá n'[[Escocia]], la población actual de la ''City of Glasgow'' ye de 592.000 según el censu de 2007. La contorna urbana que formen Glasgow y lael so área metropolitana cuenta, aprosimao, con 2.300.000 habitantes, lo que constitúi'l 41% de la población de toa Escocia.<ref name=spt>{{cita web| url=http://www.spt.co.uk/Publications/interchange/issue07.html| títulu=Minister backs SPT on White Paper|mes=September | año=2004| editorial=Strathclyde Partnership for Transport| obra=Interchange Issue 7| fechaaccesu=09-07-2007}} (en inglés)</ref>
 
Al ser un puntu neurálxicu de [[comerciu]], [[negociu|negocios]], [[industria]], medios de [[comunicación]] y [[tresporte]] d'Escocia, Glasgow ye una gran ciudá cosmopolita y debullera. Ye'l tercer destín turísticu más visitáu del [[Reinu Xuníu]] dempués de [[Londres]] y [[Edimburgu]]. Coles mesmes, ye'l centru económicu más importante de comerciu y de vienta al per menor d'Escocia. Glasgow ye un de los venti centros financieros más importantes d'Europa y ye la sede de munchos de los negocios a la cabeza n'Escocia, lo que la fai parte esencial de l'economía británica.