Diferencies ente revisiones de «Reinos xermánicos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
mSin resumen de edición
Llinia 46:
[[Archivu:Reino de los visigodos.svg|thumb|Territoriu del reinu visigodu sol mandu de Alarico II.]]
 
El cumal del poder visigodu foi algamada mientres el reináu d'[[EuricoEuricu]] ([[466]]–84), quien completó la conquista de Hispania. En [[507]], [[Alarico II]] foi ganáu en [[Batalla de Vouillé|Vouillé]] polos [[Pueblu francu|francos]] baxu [[Clodoveo I]], quien perdió toles sos posesiones (sacante la Septimania) al norte de los Pirineos. [[Toledo]] foi declarada la nueva capital visigótica, y l'hestoria de los visigodos convirtióse esencialmente na hestoria de Hispania. Pa mayores referencies, puede consultase la páxina de la [[Hispania visigoda]].
 
El Reinu Visigodu foi debilitáu poles guerres colos francos y los [[vascos]] y la penetración bizantina nel sur de l'actual España. El reinu repunxo la so puxanza a la fin de la sesta centuria so Leovigildo y Recaredo. La conversión d'estos dos reis al catolicismu facilitó la fusión de les poblaciones visigoda y hispanorromana. El rei [[Recesvinto]] impunxo (escontra [[654]]) la llei visigótica común a dambos súbditos godos y romanos, qu'hasta entós vivieren so distintos códigos llegales (ver lleis Xermániques). Los Concilios de Toledo convertir na fuercia principal del estáu visigodu, de resultes del debilitamientu de la monarquía.
Llinia 133:
Los problemes de convivencia ente les minoríes xermanes y les mayoríes locales (hispanu-romanes, galu-romanes, etc.) fueron solucionaos con más eficacia polos reinos con más proyeición nel tiempu (visigodos y francos) al traviés de la fusión, dexando los matrimonios mistos, unificando la llexislación y realizando la conversión al [[catolicismu]] frente a la relixón orixinaria, qu'en munchos casos yá nun yera'l [[paganismu]] tradicional xermánicu, sinón el cristianismu [[arrianismu|arriano]] adquiríu nel so pasu pol Imperiu Oriental.
 
Delles carauterístiques propies de les instituciones xermanes caltuviéronse: una d'elles el predominiu del [[derechu consuetudinario]] sobre'l [[derechu escritu]] propiu del [[Derechu romanu]]. Sicasí los reinos xermánicos realizaron delles codificaciones llexislatives, con mayor o menor influencia del derechu romanu o de les tradiciones xermániques, redactaes en llatín a partir del sieglu V ([[lleis teodoricianas]], [[edictu de Teodorico]], [[Códigu de Euricod'Euricu]], [[Breviariu de Alarico]]). El primer códigu escritu en llingua xermánica foi'l del rei [[Ethelberto de Kent]], el primeru de los anglosaxones en convertise al cristianismu (empiezos del sieglu VI). El visigóticu ''Liber Iudicorum'' ([[Recesvinto]], 654) y la franca ''[[Llei Sálica]]'' ([[Clodoveo]], 507-511) caltuvieron una vixencia bien enllargada pola so considerancia como [[fontes del derechu]] nes monarquíes medievales y del Antiguu Réxime.
 
{{VT|Derechu xermánicu|Derechu visigodu}}