Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-lúcido +lúcidu)
Llinia 21:
# [[Agua]], que representa, aprosimao, los trés cuartes partes del pesu del músculu.
# [[Proteína|Proteínes]] y compuestos nitrogenados que representen los cuatro quintos del pesu secu. Ente estes sustances atópense: el [[miógeno]] (proteína del [[sarcoplasma]]); la [[mioglobina]], paecida a la [[hemoglobina]] de la [[sangre]] y que funciona como tresportador d'[[osíxenu]]. La [[miosina]], [[globulina]] constituyida por cadenes de [[polipéptido]]s y l'[[actina]], proteína qu'apaez en dos formes: la ''G-actina'' de forma globular y la ''F-actina'' de forma filamentosa.<br />Como cuerpos derivaos de les proteínes figuren: el [[fosfágeno]], que al [[hidrólisis|hidrolizarse]] llibera calor y actúa como apurridor de [[fósforu]]; l'[[Adenosín trifosfato|ATP]] ''(adenosín trifosfato o trifosfato de adenosina)'' y los sos derivaos, [[adenosín difosfato|ADP]] o [[adenosín monofosfato|AMP]].
# Del grupu de los [[glúcidoglúcidu|hidrocarbonados]] ta'l [[glucóxenu]], almacenáu como material de reserva enerxética nuna proporción del 0,5 al 1&nbsp;%. El [[acedu láctico]], productu de degradación de la glucosa.
# [[Lípidu|Lípidos]]. La cantidá de [[grasa|grases]] que contién el texíu muscular varia cola [[alimentación]] y ye distinta según la especie animal.
# [[Compuestu inorgánicu|Compuestos inorgánicos]]. Ente les [[sal]]es inorgániques más importantes tán les de [[sodiu]], con que los sos iones ta amestada la ''excitabilidad'' y ''contraición''. El [[potasiu]], que los sos iones retarden la fatiga muscular. El ion [[calciu]] y el fósforu.
Llinia 103:
==== Fibres tipo II ====
Llamaes tamién blanques o de contraición rápida. Carauterizar pola bayura de miofibrillas qu'ocupen la casi totalidá del sarcoplasma.
El sarcoplasma ye bien escasu y tamién el so conteníu en mioglobina y en mitocondrias. Presenta un almacenamientu de [[glúcidoglúcidu|carbohidratos]] en forma de [[glucóxenu]].
Dientro de les fibres blanques pueden estremase dos subtipos: les Fibres II-A que llogren la enerxía a partir tantu de la vía aerobia como de la vía [[anaerobia]] por aciu glucólisis y les Fibres II-B en que namái esiste práuticamente la vía anaerobia. Nesti segundu casu, tantu les mitocondrias como la mioglobina son bien escases.
Son fibres de contraición rápida pos tienen un númberu eleváu d'elementos contráctiles en rellación colos pasivos o elásticos.