Diferencies ente revisiones de «Entestáu de Bose-Einstein»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Tratar d +Trátase d)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-conductividad +conductividá)
Llinia 116:
Por que ello asoceda precísase'l color (o frecuencia) esacta de láser pa la clase d'átomu a esfrecer. Finalmente, la sustanza esfrezse entá más cola evaporación magnética de los átomos con más enerxía. Consiste en dexar escapar del confinamientu magnéticu a los átomos más enerxéticos, que al faelo llévense consigo más enerxía de la que-y correspuende, llogrando asina dexar dientro los de más baxa temperatura.
 
== Superfluidez y superconductividadsuperconductividá ==
La [[superconductividadsuperconductividá]] ye un exemplu d'entestáu. Nésta son los [[Par de Cooper|pares de Cooper]] (asociaciones d'una pareya d'electrones) los que se porten como un bosón y aparren al nivel fundamental. La superconductividadsuperconductividá ta carauterizada pola ausencia de [[resistencia llétrica]].
 
La [[superfluidez]] ye otru exemplu d'entestáu. L'heliu cuando s'esfrez se licúa, si sigue esfreciéndose los átomos d'heliu (que son bosones) baxen al nivel de mínima enerxía, el 0 Kelvin. Esto fai que los átomos nun adquieran enerxía per resfregón, lo que fai que nun s'estene enerxía por movimientu. La resultancia ye un planu horizontal infinitamente estrechu; como lo que pasa nel interior de les supernoves cuando'l so periodu vital escósase y tresfórmense en furacos negros.
Llinia 126:
* [[Estáu d'agregamientu de la materia]]
* [[Superfluidez]]
* [[SuperconductividadSuperconductividá]]
* [[Estadística de Bose-Einstein]]
* [[Enerxía escura]]