Diferencies ente revisiones de «Adolescencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m nomes propios
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 37:
El primer cambéu identificable na mayoría de les muyeres ye l'apaición del [[botón mamariu]]. L'adolescencia nes muyeres empieza a los 10 o 12 años.
 
Carauterizar por un agrandamientu nel texíu glandular per debaxo de l'[[areola]], consecuencia de l'aición de los [[estróxenu|estróxenos]] producíos pol [[ovariu]]. La edá d'apaición ye dempués de los 8 años; puede ser unillateral y permanecer asina por un tiempu, y cuasi siempres ye doliosu a la simple fregadura. Al avanzar l'adolescencia, el desarrollu mamariu, amás de ser cuantitativu, ye cualitativu: la areola faise más escura y más grande, y sobresal del texíu circundante, aumenta'l texíu glandular, adquierse la forma definitiva, xeneralmente cónica, y desenvuélvense los [[canalículocanalículos]]s. Puede haber crecedera asimétrica de les mames.
 
El vellu púbicu, so l'aición de los andróxenos adrenales y ováricos, ye finu, escasu y apaez primeramente a lo llargo de los [[llabios (xenitales)|llabios mayores]], y depués vase espandiendo. El vellu púbicu en dellos casos coincide col desarrollu mamariu y n'otros pue ser el primer niciu puberal. Suel empezar a notase a los 9 o 10 años d'edá. Al pasar los años, el vellu pubiano faise más gruesu y menos llaciu, mestu, rizáu y cubre la superficie esterna de los llabios, y estiéndese hasta'l [[monte de Venus]], y algama la forma triangular carauterística adulta dempués de 3 a 5 años (aproximao ente los 15 y 16 años d'edá). El [[vellu axilar]] y el [[vellu corporal]] apaecen más tarde.