Diferencies ente revisiones de «Sistema de referencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Revertíes les ediciones de 186.66.30.106 (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-spaciu euclídeo +spaciu euclideu)
Llinia 3:
Un '''sistema de referencia''' o '''marcu de referencia''' ye un conxuntu de convenciones usaes por un [[observador]] pa poder midir la [[posición]] y otres [[magnitú física|magnitúes físiques]] d'un sistema físicu y de mecánica. Les [[trayeutoria|trayectories]] midíes y el valor numbéricu de munches magnitúes son relatives al sistema de referencia que se considere, por esa razón, dizse que'l movimientu ye relativu. Sicasí, anque los valores numbéricos de les magnitúes pueden diferir d'un sistema a otru, siempres tán rellacionaos por rellaciones matemátiques tales que dexen a un observador predicir los valores llograos por otru observador.
 
En [[mecánica clásica]] frecuentemente úsase'l términu pa referise a un [[sistema de coordenaes]] [[Ortogonalidad (matemátiques)|ortogonales]] pal [[espaciu euclídeoeuclideu]] (daos dos sistemes de coordenaes d'esi tipu, esiste un xiru y una traslación que rellacionen les midíes d'esos dos sistemes de coordenaes).
 
En [[teoría de la relatividá mecánica relativista]] refierse usualmente al conxuntu de coordenaes espaciu-temporales que dexen identificar cada puntu del espaciu físicu d'interés y l'orde cronolóxicu de sucesos en cualquier eventu, más formalmente un sistema de referencia en relatividá puede definise a partir de cuatro vectores ortonormales ([[espaciu-tiempu|una envernada y trés espaciales]]).