Diferencies ente revisiones de «Dadaísmu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: "hl=ye" => "hl-es"
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- el [[e + l'[[e)
Llinia 20:
El Dadaísmu preséntase como una ideoloxía total, como una forma de vivir y como un refugu absolutu de toa tradición o esquema anterior. No fondero ye un antihumanismo, entendiendo por [[humanismu]] tola tradición anterior, tantu filosófica como artística o lliteraria.{{cita riquida}} Non por casualidá nuna de les sos primeres publicaciones escribiera como cabecera la siguiente frase de [[René Descartes|Descartes]]: ''«Nun quiero nin siquier saber si antes de mi hubo otru home.»''
 
El Dadaísmu manifestar contra la guapura eterna, contra la eternidá de los principios, contra les lleis de la lóxica, contra la inmovilidá del pensamientu, contra la pureza de los conceutos astractos y contra lo universal polo xeneral. Defende, sicasí, la desenfrenada llibertá del individuu, la espontaneidá, lo inmediato, actual y aleatoriu, la crónica contra la intemporalidad, la contradicción, el "non" onde los demás dicen "sí" y el "sí" onde los demás dicen "non"; defende'l [[caos]] contra l'orde y l'imperfección contra la perfección. Por tanto, nel so rigor negativo, tamién ta contra'l [[modernismu (arte)|modernismu]], y les demás vanguardies: el l'[[espresionismu]], el [[cubismu]], el [[futurismu]] y el [[abstraccionismo]], acusándolos, n'última instancia, de ser sucedaneos de cuanto foi destruyíu o ta a puntu de selo. La estética dadaísta niega la razón, el sentíu, la construcción del consciente. Les sos formes espresives son el xestu, l'escándalu, la prevocación. Pal Dadaísmu, la poesía ta na aición y les fronteres ente arte y vida tienen de ser abolíes.
 
L'apurra permanente del Dadaísmu al arte moderno ye'l cuestionamiento continuu de qué ye l'arte o qué ye la poesía; la conciencia de que tou ye una convención que puede ser cuestionada y que, por tanto, nun hai regles fixes y eternes que legitimen de manera histórica lo artístico. Gran parte de lo que l'arte actual tien de prevocación (como l'amiestu de xéneros y materies propia del ''colax'') vien del Dadaísmu.