Diferencies ente revisiones de «Entestáu de Bose-Einstein»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-conductividad +conductividá)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- el [[e + l'[[e)
Llinia 11:
 
Imaxínese una taza de té caliente, les partícules que contién circulen por tola taza. Sicasí cuando s'esfrez y queda en reposu, les partícules tienden a dir en reposu escontra'l fondu.
Análogamente, les partícules a temperatura ambiente atopar a munchos niveles distintos d'enerxía. Sicasí, a bien baxes temperatures, una gran proporción d'éstes algama al empar el nivel más baxu d'enerxía, el l'[[estáu fundamental]].
 
L'agrupación de partícules nesi nivel inferior llámase-y Entestáu de Bose-Einstein (BEC), porque la demostración ta fecha acordies con les ecuaciones de Einstein. Lo que de xuru nun pudo imaxinar ye lo estraño que se vería una masa de materia con tolos sos átomos nun solu nivel. Esto significa que tolos átomos son absolutamente iguales. Nun hai midida que pueda estremar unu d'otru. Trátase d'un estáu de coherencia cuántica microscópicu.
Llinia 112:
 
== Llogru en llaboratoriu ==
[[Eric Cornell]] y [[Carl Wieman]] llograron en [[1995]] per primer vegada, esfrecer átomos al más baxu nivel d'enerxía, menos d'una millonésima de [[Kelvin]] percima del [[cero absolutu]], una temperatura bien inferior a media seña temperatura atopao nel espaciu esterior. Utilizaron el métodu d'enfriamientu por [[láser]], faciendo que la [[lluz]] rebote nos átomos con más enerxía qu'el so impautu sobre los mesmos. Cuando los fotones rebotan nel átomu, el l'[[electrón]] nel átomu qu'absuerbe'l fotón salta a un nivel cimeru d'enerxía y rápido salta de regresu al so nivel orixinal, espulsando'l fotón de nuevu, llogrando'l descensu de la so temperatura.
 
Por que ello asoceda precísase'l color (o frecuencia) esacta de láser pa la clase d'átomu a esfrecer. Finalmente, la sustanza esfrezse entá más cola evaporación magnética de los átomos con más enerxía. Consiste en dexar escapar del confinamientu magnéticu a los átomos más enerxéticos, que al faelo llévense consigo más enerxía de la que-y correspuende, llogrando asina dexar dientro los de más baxa temperatura.