Diferencies ente revisiones de «Glicoproteína»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 2 años
m
Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
m (desanicio una seición irrelevante)
m (Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]]))
Les '''glucoproteínas''' o '''glicoproteínas''' son molécules compuestes por una [[proteína]] xunida a unu o dellos [[Glúcidu|glúcidos]], simples o compuestos. Destaquen ente otres funciones la estructural y el [[reconocencia celular]] cuando tán presentes na superficie de les [[membranes plasmátiques]] ([[glucocálix]]).
 
El términu úsase polo xeneral pa referise a una molécula de dimensiones específiques, integrada de normal por unu o más [[oligosacaridooligosacaridos]]s xuníos de manera [[Enllaz covalente|covalente]] a cadenes llaterales específiques de [[polipéptidopolipéptidos]]s. Suelen tener un mayor porcentaxe de proteínes que de glúcidos. Los términos [[proteoglicano]] y [[peptidoglicano]] designen agregaos masivos formaos por glúcidos y proteínes o séptimos péptidos, pa los cualos la pallabra molécula nun tien significáu precisu. Les partícules de proteoglicanos tienen un mayor porcentaxe de glúcidos que de proteínes.
 
== Carauterístiques xenerales ==
 
== Reconocencia celular ==
Los grupos sanguíneos dependen del tipu de glicoproteína que contienen la membrana de los [[eritrocitu|eritrocitos]]; el grupu A tien como oligosacáridu una cadena de [[N-acetilgalactosamina]], ente que'l grupu B tien una cadena de galactosa, y por tanto, el grupu AB presenta los dos tipos de glicoproteínas y el grupu 0 escarez de dambos. Pa determinar el grupu sanguineu úsense [[antisueroantisueros]]s, que contienen anticuerpos que reconocen determináu tipu de glucoproteína (el antisuero A reconoz la glucoproteína A). La conocencia del grupu sanguineu ye importante pa faer tresfusiones y evitar la formación de [[coágulocoágulos]]s que provoquen [[infartu|infartos]] y [[trombosis]] cerebrales mortales.
 
== Ver tamién ==