Diferencies ente revisiones de «Shogunato Tokugawa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- el [[e + l'[[e)
Llinia 276:
{{AP|Bakumatsu}}
[[Archivu:Matthew Calbraith Perry.jpg|thumb|200px|Comodoro Matthew Perry.]]
El '''{{Nihongo|''bakumatsu''|幕末}}''' foi'l periodu de cayente del shogunato Tokugawa, que toma ente [[1853]] y [[1867]], cuando Xapón sufrió un tresformamientu políticu radical, principalmente pol fin del ''sakoku'' y la división política ente'l ''[[Ishin Shishi]]'', qu'arrexuntaba a los partidarios de la restauración imperial, y les fuercies shogunales, incluyendo a encomalo selecta de los [[Shinsengumi]]. Estes disputes desaguaron en desorde y caos nel país y remataron cola [[guerra Boshin]], la entrega del poder del shōgun [[Tokugawa Yoshinobu]] en 1867, la so rindición ante les fuercies imperiales en [[1868]] y la posterior implantación de la [[Restauración Meiji]], por cuenta de la cual el l'[[emperador Meiji]] llogró'l control absolutu de Xapón. Sicasí, fuercies lleales al shogunato siguieron batallando hasta xunu de [[1869]].
 
El sucesu que marcó l'empiezu d'esti periodu foi la llegada del comodoro [[Matthew Perry (militar)|Matthew Perry]], qu'aportó a la [[badea de Tokio|badea de Edo]] con dellos buques de guerra en xunetu de 1853, esixó enérxicamente l'apertura de Xapón a barcos estauxunidenses nel plazu d'un añu y amenació con aiciones militares al shogunato si esti nun s'avenía a ello. A pesar de la vixencia de la política de ''sakoku'' y de que dellos daimyō taben dispuestos a lluchar contra los estranxeros, el shogunato reparó con esmolición la superioridá teunolóxica de los buques d'Estaos Xuníos, y prefirió por ello roblar el [[Tratáu de Kanagawa]] en [[1854]], qu'abrió dos puertos a naves estauxunidenses, garantizó'l bon tratu a los náufragos d'esta nacionalidá y dexó la instalación d'un cónsul de los Estaos Xuníos en [[Shimoda]], al sudoeste de Edo.
Llinia 292:
Per otru llau, la figura del [[emperador Kōmei]], símbolu de la unidá xaponesa, foi usada polos estremistes como chivu espiatoriu pa realizar asesinatos contra les autoridaes shogunales, feudales y estranxeros mientres la década de [[1860s|1860]]. Unu de los más graves foi'l del llamáu [[Incidente de Namamugi]] de [[1862]], nel que pereció un británicu. Destacó coles mesmes el surdimientu de los [[Cuatro Hitokiri del Bakumatsu]], samuráis qu'utilizaben l'asesinatu de figures shogunales como mediu de represión. Otros fechos encendieron l'odiu a los estranxeros, tales como'l [[Bombardéu de Kagoshima]] de [[1863]], col que los británicos vengar del incidente del añu anterior y que causó daños a la cla Satsuma.
 
La situación tornóse más crítica cola repentina muerte del shōgun Tokugawa Iemochi en 1866 y la del emperador Kōmei en 1867. Asumieron los sos puestos respeutivamente Tokugawa Yoshinobu y el l'[[emperador Meiji]]. Yoshinobu intentó reorganizar el gobiernu restaurando al emperador, pero calteniendo'l lideralgu del shōgun, no que se denominó ''kōbu gattai''. En 1866, los feudos disidentes de [[Satsuma (Kagoshima)|Satsuma]] y [[Dominiu Chōshū|Chöshü]] teníen un mayor poder y llograron ganar una fuercia del shogunato que pretendía amenorgalos. Yoshinobu decidió nun empiorar el conflictu y abandonó la llucha, lo qu'en realidá dio ventaya a les fuercies de Satsuma-Chōshū, que se dirixeron a Kioto pa primir a la Corte Imperial por qu'emitiera un edictu qu'aboliera'l shogunato.
 
[[Archivu:Satsuma-samurai-during-boshin-war-period.jpg|thumb|300px|Fotografia de dellos samurái de la cla Satsuma, rivales acérrimos del shogunato Tokugawa mientres la Guerra Boshin. Sería la última guerra xaponesa onde los samurái tendríen participación, siendo reemplazaos pol exércitu regular mientres la Restauración Meiji. Fotografía de [[Felice Beatu]].]]