Diferencies ente revisiones de «Iberia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 8:
El términu ''Iberia'' pa definir lo que güei ye la [[península ibérica]] llegónos al traviés de los testos griegos,<ref>Dicir ''español'' por ''iber'' o por ''hispanus'' ye cometer una falta de propiedá, pos lleva consigo diferencies de dómina y d'ambiente. L'orixe del nome podría ser el pueblu íbero, o bien esti pueblu podría tomar el nome del territoriu onde s'asitiaron.</ref> según el términu [[Hispania]] lo ye llatín, anque los romanos tamién utilizaron de primeres el topónimu d'Iberia, ya inclusive-y añedieron una «h»: ''Hiberia''.
 
El so nome provien del ríu ''Íber'', probablemente l'actual [[Ebro]], anque tamién pudiera ser otru ríu de la [[provincia d'Huelva]], onde testos bien antiguos citen un ríu ''Iberus'' y un pueblu al que llamen [[íberoíberos]]s. Los [[Antigua Grecia|antiguos griegos]] llamar Iberia.<ref> Antonio García Bellido, ''España y los españoles fai dos mil años'', Espasa Calpe, 1945, ISBN 84-239-0515-2, páx. 51.</ref>
 
La conocencia de la [[península ibérica]] como entidá xeográfica foi un procesu lentu, con retrocesos y relatos llexendarios. L'alloñanza col focu de la cultura antigua yera notable y desconocemos cuál yera la conocencia que pudieron tener griegos y [[Fenicia|fenicios]] de la so xeografía. L'interés de dambos pueblos naquellos tiempos yera a cencielles económicu, por tantu suponse que seique tendríen bastante información sobre la mariña y de delles rexones del interior.