Diferencies ente revisiones de «Karnak»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 43:
La diferencia principal ente'l templu de Amón en Karnak, que [[Diodoro de Sicilia]] afirma ser el más antiguu de [[Tebas (Exiptu)|Tebas]], y la mayoría de los templos exipcios ye'l tiempu y esfuerciu emplegaos na so construcción y posteriores ampliaciones. Unos trenta [[faraones]] contribuyeron coles sos edificaciones convirtiendo al complexu nun conxuntu, que pol so tamañu (unos trenta [[hectárea]]s), nun se conociera enxamás.
 
La entrada, ente dos inmensos [[pilonopilonos]]s, ta precedíu por un ''dromos'' ("camín del dios") o avenida d'[[Esfinxe (escultura)|esfinxes]], con cabeza de carneru, símbolos del dios Amón. Aportar a un gran patiu porticado onde s'atopa, a la izquierda, un templete del faraón [[Seti II]], una de les columnes de [[Taharqo]] y la monumental estatua de [[Pinedyem I]], a la derecha el templu de [[Ramsés III]], al frente, la sala hipóstila, y un pocu más al fondu, los [[obeliscu|obeliscos]] de [[Thutmose I]] y [[Hatshepsut]]; dempués hai una serie d'estancies, con patios menores, y el ''santuariu'', a los que namái teníen accesu'l [[faraón]] y los sacerdotes.
 
La sala hipóstila de Karnak ye una de les partes más singulares del conxuntu relixosu. Con 23 metros d'altor, ye un espaciu arquiteutónicu que la so cubierta ta sofitada por 122 xigantesques columnes que son más altes nos dos files centrales, conformando un gran pasiellu, que la so disposición fai posible allumar dende la exa de la sala. Como material utilizóse la piedra, tallada en bloques que conformen los tambores de les columnes. Estes sofitaben en bases y terminaben en xigantescos capiteles papiriformes y campaniformes, sobre los cualos apostábense enormes dinteles que sosteníen una cubierta adintelada. Los fustes de tan colosales columnes atopábense decoraos con relieves polícromos, encargaos de complementar la grandiosidá del llugar sagráu.
Llinia 53:
== El templu de Amón-Ra en Karnak ==
[[Archivu:Karnak01(js).jpg|thumb|Avenida ([[dromos]]) del templu de Karnak.]]
Ta formáu por dos partes, una más antigua y otra más novedosa. Fuéronse añediendo sales, patios y [[pilonopilonos]]s con un claru calter monumental. Tien una exa perpendicular al ríu, que ye'l principal, y otru paralelu, que son añedíos. Hai una canal procedente del [[Nilo]] delantre del cual había un cai al que se llegaba por dos ramples, una de cada llau, y delantre de la canal había un banzáu. Del cai al primera pilono había una avenida d'esfinxes con cuerpu de lleón y cabeza de carneru. Esi primera pilono, llamáu pilono I, amuesa 4 furacos a cada llau nos que s'encaxar los mástiles de madera de cedru revistíos de cobre pa les banderolas de díes de fiesta. Na parte de riba tenía 4 pequeñes ventanes que sirvíen por que salieren 4 argolles de cada llau que suxetaben los mástiles. Esti pilono xuntu colos dos llaos llaterales que los siguen fueron obra de la dinastía XXII del faraón Sheshonk I. Dambos nun se terminaron y pollo esti pilono nun tien relieves.
 
[[Archivu:Karnak-Hypostyle7.jpg|thumb|left|La sala hipóstila.]]