Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-lúcido +lúcidu)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 20:
== Composición química del texíu muscular ==
# [[Agua]], que representa, aprosimao, los trés cuartes partes del pesu del músculu.
# [[Proteína|Proteínes]] y compuestos nitrogenados que representen los cuatro quintos del pesu secu. Ente estes sustances atópense: el [[miógeno]] (proteína del [[sarcoplasma]]); la [[mioglobina]], paecida a la [[hemoglobina]] de la [[sangre]] y que funciona como tresportador d'[[osíxenu]]. La [[miosina]], [[globulina]] constituyida por cadenes de [[polipéptidopolipéptidos]]s y l'[[actina]], proteína qu'apaez en dos formes: la ''G-actina'' de forma globular y la ''F-actina'' de forma filamentosa.<br />Como cuerpos derivaos de les proteínes figuren: el [[fosfágeno]], que al [[hidrólisis|hidrolizarse]] llibera calor y actúa como apurridor de [[fósforu]]; l'[[Adenosín trifosfato|ATP]] ''(adenosín trifosfato o trifosfato de adenosina)'' y los sos derivaos, [[adenosín difosfato|ADP]] o [[adenosín monofosfato|AMP]].
# Del grupu de los [[glúcidu|hidrocarbonados]] ta'l [[glucóxenu]], almacenáu como material de reserva enerxética nuna proporción del 0,5 al 1&nbsp;%. El [[acedu láctico]], productu de degradación de la glucosa.
# [[Lípidu|Lípidos]]. La cantidá de [[grasa|grases]] que contién el texíu muscular varia cola [[alimentación]] y ye distinta según la especie animal.
Llinia 122:
* Estimulante de los [[vasu linfáticu|vasos linfáticos]] y sanguíneos. Por casu, la contraición de los músculos de la pierna bombien ayudando a la sangre venoso y la [[linfa]] a que se dirixan en contra de la [[gravedá]] mientres la marcha.
 
El músculu ye l'órganu de mayor adaptabilidá. Modifícase más que nengún otru órganu tantu'l so conteníu como la so forma, d'una atrofia severa puede volver reforzase en poco tiempu, gracies al [[entrenamientu]], al igual que col desusu atrófiase conduciendo al músculu a un amenorgamientu de tamañu, fuercia, inclusive amenorgamientu de la cantidá d'[[orgánuloorgánulos]]s celulares. Nel músculu esqueléticu, si inmovilizar en posición d'acurtiamientu, al cabu de poco tiempu afacer al so nuevu llargor riquiendo entrenamientu a base d'estiramientos pa volver al so llargor orixinal, inclusive si déxase espurríu un tiempu, puede dar inestabilidá articular pola hiperlaxitud adoptada.
 
== Fuercia muscular ==