Diferencies ente revisiones de «Pontalgu»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 1:
El '''derechu de pontalgu''' foi un [[tributu]] colos sos orixes na [[Edá Media]] en toda [[Europa]] y pol que les persones que cruciaben una ponte habíen pagar una cantidá según del so llugar residencia, el so númberu y les mercaderíes qu'acarriaren nel pasu, no que güey conózse como [[arancel]] o [[pealgu]],
 
Mientres el [[feudalismu]] constituyó un instrumentu de financiación de los [[noble]]s nes tierres de la so propiedá y que los [[vasallovasallos]]s debíen pagar. Aquellos que residíen nel [[señoríu]], o taben disimíos o pagaben menores cantidades, sin embargu los que veníen d'otres tierres debíen pagar mayores cantidades. Col progresivu desaniciu del réxime feudal, el pontalgu redúxose al pagu del tributu nes pontes de les grande víes de comunicación ente poladures, dexando fuera del so ámbito a les pontes allugadas endientro de les ciudades. Por estensión, llueu de los sieglos XV y XVI denomóse asina a toda desención que se cobraba a los ciudadanos que nun yeren de la villa y cruciaben el ríu, inda que nun fuere peles pontes, de tala miente que mudó nun tributu p'acceder a los mercaos públicos.
 
Cola [[colonización europea d'América]] treslladóse l'impuestu a les nueves sociedades d'ultramar, mesmo n’aquelles dependientes d'[[España]] y [[Portugal]], que d'[[Inglaterra]]. La figura mantúvose sin munchos cambéos hasta la llegada de l'[[illustración]]. Las nueves idées d'abrimientu económicu y espoxigue del comerciu nun casaben col gravame impuestu a les mercaderíes. Mientres el sieglu XVIII prodúxose una notable decadencia y munchos pasos quedaren francos. Nun obstante será nel sieglu XIX cuando entre en cris dafechu col [[lliberalismu]] emerxente al dificultar el desendolcu económicu y encarecer los productos y les esportaciones. N’España foi derogáu por Real Orde del 31 d'avientu de 1881.