Diferencies ente revisiones de «Zona intertropical»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales: ordes => órdenes
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 68:
Les selves ecuatoriales tán caracterizaes pola esistencia de dellos niveles d'árboles de bien variaes especies, que signifiquen la resultancia d'una llucha siguida de supervivencia por consiguir una dotación abonda de rayos solares.
 
Esta llucha pola lluz solar ta ejemplificada pola presencia de [[matapalomatapalos]]s, árboles que tienen orixinalmente un tarmu rastreru qu'usen pa sofitase en redol a un árbol de gran tamañu col fin d'algamar la lluz solar. Cuando lleguen a superar el techu vexetal y amóntase la función de la fotosíntesis empiecen a crecer esgañando al árbol sobre'l que se sofitaren (amás de que-y tapen la lluz solar). Los matapalos más frecuentes pertenecen al xéneru ficus, como ye'l casu del Ficus elástica, higuerote o, a cencielles, matu de cauchu (distinta del cauchu [[Hevea brasiliensis|hevea]], d'onde se llogra'l cauchu natural). La nota peculiar d'estes selves ye la estraordinaria variedá de la vexetación: bien de especies vexetales por hectárea, pero pocos exemplares de caúna nesa superficie. Y ye esa estraordinaria diversidá lo que la fai'l tipu de vexetación más útil qu'esiste, especialmente poles sos posibilidaes y pola producción d'osíxenu, anque resulta una llimitación no que se refier a la so esplotación comercial, podríamos dicir qu'afortunadamente, yá que si la esplotación de la selva tal como ta fuera rentable (por casu, pal llogru de madera), va tiempu que sumiera, siquier en grandes árees.
 
Les selves de la zona intertropical constitúin el mayor pulmón vexetal del planeta yá que tolos vexetales precisen absorber una enorme cantidá d'agua y CO<sub>2</sub> pa producir, al traviés de la fotosíntesis, los hidratos de carbonu (o carbohidratos) que precisen pa la so crecedera, pero dexen tamién una enorme cantidá d'osíxenu llibre qu'usen los animales de too el mundu pa la so respiración. A bien llargu plazu, el balance ente producción y consumu tantu d'osíxenu como de CO<sub>2</sub> tiende a caltenese equilibráu. Pero mientres millones d'años (dende la [[Yera Primaria]], cuando apaecieron les primeres especies vexetales nel nuesu planeta) foise atropando una enorme cantidá de biomasa sobre la superficie terrestre (y tamién nel sosuelu en forma d'hidrocarburos), na que suel esistir una estrecha correspondencia ente producción y consumu que fluctúa al traviés del tiempu nuna busca eterna del equilibriu. Ello significa que, nel so conxuntu, el balance ente producción y consumu, tantu d'osíxenu como d'anhídridu carbónico, sigue un eternu procesu de retroacción o feedback que ye'l responsable d'algamar nun momentu dáu, una situación de [[clímax (ecoloxía)|clímax]], conceutu que va precisar, col tiempu, ser revisáu. Nun tenemos d'escaecer que, na naturaleza, el númberu de productores (vexetales) ye enforma mayor qu'el de consumidores (animales).
Llinia 76:
Per otra parte, l'usu de la enorme cantidá d'especies vexetales pal llogru de productos melecinales tien una enorme potencialidá, que namái se dirá ampliando na midida que se vaya conociendo meyor. La bébora conocida como Amargosu de Angostura, por casu, constitúi un exemplu del desenvolvimientu d'un tónicu que resultó bien útil dende'l sieglu XIX yá que, anque con una composición creada por Johann Gottlieb Benjamin Siegert, y que siempres se guardó nel mayor secretu hasta los nuesos díes, sábese que contenía ente los sos ingredientes quina (d'ende'l sabor amargoso) y sarrapia, vexetales que los sos principios melecinales tán perfectamente comprobaos dende fai más de tres siglos.
 
La zona intertropical ye la que desenvuelve en forma natural la vexetación de distintos tipos de [[selva|selves]] (selva ecuatorial o macrotérmica, [[selva de galería]], [[selva tropófila]], etc.) y les sos numberoses especies vexetales, ente les que pueden citase delles representatives: [[matapalomatapalos]]s, [[yagrumo]], [[felechu arborescente|felechos arborescentes]], [[caobocaobos]]s, [[jabillojabillos]]s, [[merey]], [[mangle]] y bien de más.
 
== Importancia ecolóxica ==