Diferencies ente revisiones de «Voivodatos de Polonia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
El '''voivodatu''' (en [[Idioma polacu|polacu]] ''województwo''; el so plural ye ''województwa'') ye la sodivisión alministrativa de mayor rangu dientru de [[Polonia]], equivalente a la «provincia» d'otros países. El términu tien usáose con esti sentíu de magar el [[sieglu XIV]]. La cabera reforma de l'alministración local en Polonia, que foi aprobada en [[1998]] y fízose efectiva'l [[1 de xineru]] de [[1999]], creó 16 voivodatos. Estos sustituyeron los 49 qu'esistieran de magar [[1975]], y son bastante asemeyaos (en territoriu, non tantu nel nome) a los qu'esistieran ente [[1950]] y 1975.
Dende principios del [[sieglu XIV]] [[Polonia]] tuvo estremada en dellos [[Voivodatu|voivodatos]]. Mientres el [[sieglu XX]] diéronse les siguientes variaciones:
* [[1921]]-[[1939]] : 16 voivodatos + 1 Rexón autónoma de Silesia *
[[1940]]-[[1945]] : [[Segunda guerra mundial]], Ocupación pola [[Alemaña Nazi]] y la [[URSS]].
* [[1945]]-[[1975]] : 16 voivodatos, depués 22
* [[1975]]-[[1998]] : 49 voivodatos.
* A partir de [[1999]] Polonia consta de 16 voivodatos.
 
Los actuales voivodatos reciben el so nome de los de les rexones, históriques o xeográfiques, nes que tán encadarmaos, mentantu que los 49 anteriores nomábanse pol nome de la so ciudá principal. La so estensión va dende los 10.000 km<sup>2</sup> del más pequeñu, el d'Opole, a los más de 35.000 km<sup>2</sup> del mayor, el de Mazovia, y la so población va dende'l millón d'habitantes qu'hai nel de Lubusz a los más de cinco que hai nel de Mazovia.
Tanto los sos nomes como les sos árees correspuenden coles rexones históriques de Polonia.
 
L'autoridá alministrativa a nivel de voivodatu ye compartida ente un gobernador, nomado voivoda (''wojewoda''), designáu pol gobiernu central, una asamblea elixida por sufraxu popular, nomada ''sejmik'', y un conseyu executivu, el ''zarząd województwa'', escoyíu por esa asamblea y dirixida por un oficial, nomáu ''marszałek województwa''. Los voivodatos sodivídense en condaos (''powiats'') y conceyos (''gminas'').
 
 
Los 16 voivodatos nos que ta sodividíu'l territoriu polacu anguaño son los siguientes:
{| class="wikitable" border="1"
|- bgcolor="lightblue"
! Abreviatura
!Voivodatu
!Voivodato
! nomeNome ([[idioma polacu|polacu]])
! escuduEscudu
!superficieSuperficie<br />(en km²)
! poblaciónPoblación<ref>Los datos correspuenden a xineru de 2003.</ref>
! capitalCapital
!<center>Mapa</center>
|-