Diferencies ente revisiones de «Dictadura de los Coroneles»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-esquierda +izquierda)
m preferencies llingüístiques: Unión Soviética => Xunión Soviética
Llinia 56:
== Marcu históricu ==
 
La dictadura que tuvo llugar en [[Grecia]] ente [[1967]] y [[1974]] ta considerada internacionalmente como un episodiu más de la [[Guerra Fría]]. Los esfuercios de la [[URSSXRSS]] y de los [[Estaos Xuníos]] por estender la so respeutiva área d'influencia, non yá n'[[Europa]], sinón en tolos continentes, dieron llugar a una serie de conflictos alcontraos. Fora de Grecia, en casos estremos y circunstancies más violentes, esta llucha daba como resultancia, o bien la completa preponderancia de los comunistes, como en [[Vietnam]], o l'estremu opuestu dictadures pro-occidentales d'estrema derecha, como en [[Chile]] o [[Arxentina]]. Nel casu de Grecia, los militares alzar pa faer frente a lo qu'ellos llamaben el "peligru comunista", instaurando una dictadura militar y suprimiendo les llibertaes polítiques. En munches ocasiones estes aiciones cuntaben cola complicidá silenciosa o inclusive'l sofitu abiertu d'Occidente, principalmente de los estadunidenses.
 
Según [[Samuel Phillips Huntington]], la dictadura griega nun se debe analizar como un fechu aislláu, sinón más bien, como parte d'un xuegu a escala mundial, dientro d'una fola” de dictadures. Como esplica l'escritor nel so llibru ''The Third Wave'', el mundu pasó por trés foles de desestabilización y democratización. Dempués de la cayida del réxime dictatorial, Grecia entró na tercer fola democratizadora ente los [[años 1970]] y [[Años 1980|1980]], xuntu con otros países como [[España]], [[Portugal]], [[Brasil]] o [[Panamá]].
Llinia 75:
Ente los sucesos que se producieron destaquen la muerte del diputáu [[Grigoris Lambrakis]], según la del estudiante [[Sotiris Petroulas]]. Estos episodios van llevar al golpe d'Estáu de los coroneles el [[21 d'abril]] de [[1967]].
El 21 d'abril, mientres se convocaben eleiciones pal día [[28 de mayu]], el oficiales del Exércitu, col coronel Georgios Papadopoulos al mandu y la participación del Xeneral de Brigada [[Stylianos Pattakós]] y el coronel [[Nikolaos Makaresos]], axuntaron a alredor de 100 tanques nel distritu de la capital y poner en movimientu a l'amanecida del 21 d'abril, coles mires de tomar el Ministeriu de Defensa griegu. Amás, los militares trazaron un plan que designaba como obligatoria tomar de posesión del Exércitu, coles mires d'acabar col supuestu alzamientu comunista de ciertes zones de Grecia onde aseguraron qu'enfusara'l [[Exércitu Coloráu]] de la [[URSSXRSS]].
 
La persona d'enfotu del rei, Spandakis, xeneral del exércitu del Estáu Mayor, foi sustituyíu por [[Odisees Angelis]], quien faciendo usu del so nuevu cargu dio la orde a la III Brigada del Exércitu de Salónica de que refugara cualesquier orde golpista.