Diferencies ente revisiones de «Imperiu del Xapón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m preferencies llingüístiques: Unión Soviética => Xunión Soviética
Llinia 170:
=== Segunda Guerra Mundial ===
{{AP|Guerra del Pacíficu (1937-1945)}}
L'empiezu de la [[Segunda Guerra Mundial]], en septiembre de [[1939]], dio a [[Xapón]] una nueva oportunidá pa estendese por [[Sudeste asiáticu]], dempués d'algamar dellos alcuerdos diplomáticos. En septiembre de [[1940]] Xapón estableció una alianza tripartita con [[Alemaña]] ya [[Italia]], el denomináu [[Potencies de la Exa na Segunda Guerra Mundial|Exa Roma-Berlín-Tokiu]], qu'aseguraba ayuda mutua y total mientres un periodu de diez años. Sicasí, Xapón consideró que'l pactu robláu en 1939 ente Alemaña y la URSS lliberara al Imperiu de cualquier obligación contraida na alianza anticomunista de [[1936]]. Por tanto, n'abril de [[1941]], Xapón robló un pactu de neutralidá cola [[URSSXRSS]], que garantizaba la proteición del norte de [[Dongbei]]-[[Pingyuan]].
 
Coles mesmes, Xapón intentó llograr alcuerdos económicos y políticos nes [[Indies Orientales Neerlandeses]].
Estes aiciones provocaron l'embargu de petroleu estauxunidense y amontaron la hostilidá ente dambos países, abondo fuerte dende la [[Segunda guerra sinón-xaponesa#Españíu de la guerra|invasión xaponesa de China en 1937]]. N'ochobre de 1941 el xeneral [[Hideki Tōjō]] convertir nel primer ministru xaponés y ministru de Guerra, lo que nun favoreció la normalización de les rellaciones.
 
El 7 d'avientu de [[1941]] (domingu) ensin avisu y mientres inda se taben celebrando negociaciones ente los diplomáticos estauxunidenses y xaponeses, delles folaes d'aviones xaponeses bombardearon [[Pearl Harbor]], en [[Ḥawai]], la principal [[base naval]] estauxunidense nel Pacíficu (vease [[Ataque a Pearl Harbor]]); poco dempués llanzáronse ataques simultáneos contra Filipines, la islla de [[Guam]], [[isla Wake]] y [[islles Midway]], [[Ḥong Kong]], [[Malasia británica]] y [[Tailandia]]. El 8 d'avientu (llunes), Estaos Xuníos declaró la guerra a Xapón tres la declaración del presidente Franklin D.Roosevelt nel senáu, al igual que'l restu de los [[Aliaos de la Segunda Guerra Mundial|poderes aliaos]], sacante la [[URSSXRSS]].[[Archivu:Japanese aircraft carrier Soryu 02.jpg|miniaturadeimagen|left|Portaaviones Soryū.]]
 
Un añu dempués del ésitu d'estos ataques por sorpresa Xapón caltenía la ofensiva nel Sudeste asiáticu y nes islles del Pacíficu Sur. L'Imperiu designó l'Este asiáticu y la so contorna como la 'Gran Esfera de Coprosperidad d'Asia Oriental' y fixo efectiva la propaganda del lema 'Asia pa los asiáticos'. Amás, los elementos nacionalistes na mayoría de los países d'[[Asia Oriental]] daben sofitu tácito, y en dellos casos real, a los xaponeses, porque vieron un camín aparente pa lliberar del [[imperialismu]] occidental.