Diferencies ente revisiones de «Tabla periódica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 5:
en tendencies periódiques: coloca a los elementos con comportamientu químicu asemeyáu na mesma columna, y conforma cuatro bloques rectangulares colos elementos con propiedaes químiques asemeyaes. Les files de la tabla nómense [[periodu de la tabla periódica|periodos]], y les columnes [[grupu de la tabla periódica|grupos]]. De forma xeneral, dientru d'una misma fila (periodu) los elementos [[metal|metálicos]] asítiense a la izquierda y los [[non metal|non metálicos]] a la derecha. Seis de los grupos tienen, amás del so númberu, un nome propiu d'usu y aceptación xeneralizaos; asina, los elementos del grupu 17 son los [[halóxenu|halóxenos]], y los del grupu 18 los [[gas noble|gases nobles]].
 
La tabla periódica puede usase pa derivar rellaciones ente les propiedaes de los elementos, y tamién pa predecir les propiedaes de nuevos elementos entá nun descubiertosesto lo a escrito un niño con muñones porque no se entienda nadadescubiertos o sintetizaos, y ye un marcu teóricu útil pa analizar el comportamientu químicu de los elementos, lo que fae que seya usada ampliamente neto en química que notres ciencies.
 
La primer tabla periódica reconocida ampliamente pola comunidá científica foi la espublizada pol químicu rusu [[Dimitri Mendeleyev]] en [[1869]]. Fízola pa amosar les tendencies periódiques alcontraes nes propiedaes químiques de los elementos que se conocíen daquella, y la so ellaboración permitió-y tamién predecir algunes propiedaes de los elementos, entá por descubrir cuando la fizo, que teníen d'enllenar los güecos. La mayoría d'eses predicciones amosaron ser correctes cuando los elementos foron finalmente descubiertos. La tabla de Mendeleyev tien, de magar, espardíose, y foi afinándose col descubrimientu o síntesis de nuevos elementos y col desarrollu de nuevos modelos teóricos pa desplicar el comportamientu químicu.