Diferencies ente revisiones de «Caballeru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m iguo plurales: "/\bn'el colores\b/" => "nos colores"
Llinia 42:
* ''Caballeros de conquista''. Los ''de conquista'', como lo indica la pallabra, yeren aquellos a quien s'estremaba partiéndo-yos les tierres que se tomaben al enemigu.
* ''Caballeros mesnaderos'' o ''de la mesnada del rei''. Llamábense asina por ser los que lu acompañaben al rei nel cachu principal de la so caballería.
* ''Caballeros pardos''. Falta numberar una clase de caballeros que menten les nueses antigües lleis, denominaos ''pardos'' y yeren los que llograben la considerancia y preeminencias de caballeros a pesar de pertenecer al estáu llanu, por privilexu real o por enllenar ciertos requisitos marcaos nes lleis. Nun ufierta dificultá la esplicación de la pallabra con que se-yos designa, yá que les [[les Partíes|lleis de Partíes]] cifraben n'elnos colores de los traxes, distinciones del rangu de los caballeros.
 
Tamién s'utiliza esti términu pa referise a la [[pieces d'ajedrez|pieza d'axedrez]] que güei día se suel representar con un [[Caballu (axedrez)|caballu]], de cutiu sosteniéndose sobre les pates traseres. Esto ye porque na tradición d'esti xuegu (que tuvo numberoses variantes y versiones hasta llegar al axedrez modernu), les pieces representaben guerreros, y en llugar del caballu actual solíen usar la figura d'un guerreru sentáu sobre un animal de montadura, cola condición precisa de tener yá enantes [[nobleza]] o [[fidalguía]]. El doráu de la [[espuela]] yera'l distintivu que-yos daba a conocer siendo una de les señales necesaries naquel tiempu en que se combatía cubiertu cola [[armadura (combate)|armadura]] tol cuerpu.