Diferencies ente revisiones de «Mar d'Arafura»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pág." +"páx."
m iguo testu: "yera glacial" => "era glacial"
Llinia 56:
El mar d'Arafura ta bordiáu, al este, pol [[estrechu de Torres]] y al traviés d'él comunica col [[mar de Coral]]; al sur, pol [[golfu de Carpentaria]]; al oeste, pol [[mar de Timor]]; y, al noroeste, pol [[mar de Banda]] y el [[mar de Ceram]]. Con una superficie d'unos 700.000 km², tien un llargor d'unos 1290 km y un anchu de 560 km y una fondura ente 50 y 80 m, aumentando escontra l'oeste. Al ser un mar tropical pocu fondu, les sos agües son aparentes pa la formación de [[ciclones tropicales]].
 
El mar allúgase sobre la plataforma marina d'Arafura, parte de la plataforma de [[Sahul]]. Mientres la postrera yeraera glacial al ser bien sol nivel del mar, la plataforma d'Arafura, el golfu de Carpentaria y l'estrechu de Torres formaben un gran [[ponte de tierra]] que conectaba Australia y Nueva Guinea, facilitando la migración de los humanos dende [[Asia]] escontra Australia. Estes mases de tierra combinaes reciben el nome de continente de [[Sahul]].
 
Ye potencialmente un sitiu fayadizu pa la pesca del camarón y el demersal fishing. Los camarones que s'atopen nesti mar son penaeid sp amás de variedaes comunes de pexes, nemipteridae sp y otres variedaes de peces.