Diferencies ente revisiones de «Tino Casal»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 12 años
m
Robot: Cambeu automáticu de testu (-éxit(u|os) +ésit\1)
m (Robot: Cambeu automáticu de testu (-éxit(u|os) +ésit\1))
Dedicóse a estudiar arte y decoración y a viaxar pel extranxero, n'especial [[Alemaña]] y [[Londres]], onde se relacionó con delles de les estrelles del naciente ''Glam'', ente ellos [[Brian Ferry]] y [[David Bowie]].
 
Depués d'abandonar a «Los Archiduques», y entamar la so carrera como cantante solista, presentóse al [[Festival de Benidorm]] onde coyechó un enorme éxituésitu na so edición de [[1975]], pero abandonó esta nueva etapa pa dedicase a la producción porque «queríen llanzame como un cantante melódicu/folkloricu». Dientro d'esta actividá de productor trabayó con grupos como «Goma de Mascar», «Salvajes», «Obús» y «Tacones».
 
Tamién tentaría de dedicase a la pintura, pero nun algamó nengún ésitu.
 
== Primera mitá de los 80 ==
Finalmente, en [[1981]] asoleya'l so primer LP en solitario, ''Neocasal''. Esti discu, el primeru de los que fairía en collaboración con [[Julián Ruiz]], cuntaba con éxitosésitos memorables de la Movida como ''Champú de Huevo'' o ''Billy Boy''. Dientro d'esti discu inclúinse tamién dos versiones: ''¿Vida en Marte?'', versión de ''Life on Mars?'' de David Bowie, y ''Blanca estancia'', versión de ''White Room'' de Bowie y [[Pete Brown]].
 
Esti primer trabayu tuvo un éxituésitu rotundu de públicu, al mesmu tiempu que coyechaba males crítiques.
 
Dos años más tarde, en [[1983]], publicaba ''Etiqueta Negra'', discu paradigmáticu del estilu enlloquecíu, plásticu y sensualmente [[glam rock]] que caracteriza tola obra de Casal. Esti trabayu inclúi ún de los mayores éxitosésitos de la so carrera, ''Embrujada'', y otros grandes cantares como ''Póker para un perdedor'' y ''Los pájaros''. Etiqueta negra foi de nuevo un éxituésitu de ventes.
 
Existe una reedición d'''Etiqueta negra'' col cantar ''Tigre Bengalí'', sacada de la banda sonora de la película ''Sal Gorda'' de [[Fernando Trueba]].
Un añu depués, en setiembre de [[1991]], Tino Casal regresa de madrugada d'una fiesta na discoteca Ática, pela carretera M-501 (n'[[Aravaca]], [[Madrid]]). Al tomar una curva d'esta carretera con escesu de velocidá, pierde'l control del coche y estréllase escontra una de les faroles que bordeen esta carretera. Tino Casal y los sos acompañantes resulten muertos como consecuencia del tremendu golpe.
 
Esi mesmu añu asoléyase una recopilación de los sos mayores ésitos, tituláu ''Grandes éxitosésitos (Etiqueta negra)''. Esti discu, nel que Casal taba trabayando nel momentu de la so muerte, foi publicáu de manera póstuma.
 
Existe una posterior recopilación de grandes ésitos, que data del añu [[2000]], col títulu de ''Casal Vive''.
5710

ediciones