Diferencies ente revisiones de «Etnoloxía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: redacción => redaición
m nomes propios: "Lleo" => "Leo"
Llinia 35:
L'oxetivu fundamental de la etnoloxía ye conocer pueblos distantes que paecen distintos a nós (sociedaes urbanes clásiques del s. XXI). Esti oxetivu nun ye nada nuevo, yá que yá nel mundu clásicu historiadores como [[Herodotu|Heródoto]] describíen les diferencies y rareces de costumes nos perses o exipcios. O qué dicir de Marcu Polu y los sos viaxes per Asia mientres la Edá Media. O l'interés que s'amena na Renacencia, al que sí-y #añedir l'interés antropocéntricu por saber y conocer del ser humanu, que ye'l periodu nel que s'afaya y coloniza América.
 
No referente a la so hestoria, hai que señalar qu'escontra finales del sieglu XIX fundáronse dos escueles d'etnoloxía n'Estaos Xuníos (Franz Boes) y n'Alemaña (LleoLeo Frobenius). La primera realizó estudios del folclor de los aboríxenes de Norteamérica y sacó a la lluz la teoría de les árees culturales, ente que la segunda introdució la espresión de «kulturkreis», (rexón cultural). Más palantre surdieron les escueles funcionalistes (con Bronisław Malinowski y Alfred Reginald Radcliffe-Brown a la cabeza) y los estudios interculturales (de Murdock, Whiting y Edward Burnett Tylor).
 
Tocantes a autores relevantes, podría citase principalmente a Marcel Mauss, sociólogu y antropólogu francés consideráu como'l padre de la etnoloxía francesa. Sobrín y discípulu de Durkheim, ye l'autor del influyente ''Ensayo sobre'l'' don. ''La forma y la razón del intercambiu nes sociedaes arcaiques'' (1925).