Diferencies ente revisiones de «Eivissa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: el costumes => les costumes
m iguo testu: desembarco => desembarcu
Llinia 44:
El [[sieglu XIX]] Eivissa sufre un ciertu aumentu demográficu, que nuna islla de la so probeza provoca tensiones sociales al campu y obliga a la emigración en Cuba y Arxel.
 
Mientres la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil española]], Eivissa queda en bandu franquista. Ente'l 8 d'agostu y el 13 de setiembre de 1936 la islla pasa en manes republicanes de resultes del desembarcodesembarcu de les columnes de Baleares y Uribarri del capitán Bayu, que darréu diría a Mallorca. Na islla forma un Comité de Milicies Antifascistes dependiente del de Barcelona y constitúyense conceyos republicanos. Empieza la represión republicana, qu'acaba la nueche del 13 de setiembre (cola islla a puntu de cayer pola derrota mallorquina de Bayu) cola execución de cuasi un centenar de los presos del castiellu per parte de milicianos anarquistes veníos de Barcelona. La torna de la islla a mansu franquistes lleva una nueva represión, agora de la esquierda. La islla sufriera tensiones y violencies al campu bien importante qu'espliquen l'españíu de violencia producíu mientres la guerra, que llevó centenares de muertos a una islla qu'entós rondaría los pocu más de 40.000 habitantes. La Guerra supón el fin d'estes tensiones y de la manera de vida llabrador tradicional en dellos aspeutos (sume'l Baille Llabrador, el festexu tradicional…), magar Eivissa va siguir siendo una islla esencialmente llabradora.
 
A los años 60 y parte de los 70 Eivissa convertir nun centru importante de la cultura hippie. Munchos mozos de too el mundu viaxen a la islla atraíos pola so manera de vida rural, bien alloñáu de la manera occidental. Tamién artistes ya intelectuales próximos a esta cultura visitar y faen  actes.