Diferencies ente revisiones de «Mariano José de Larra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robot: Cambeu automáticu de testu (- mediante + per aciu de )
Llinia 14:
Prosigue los sos estudios y en 1827 ingresa nos Voluntarios Realistas, cuerpu paramilitar formáu por fervientes absolutistes, significaos pola so participación na represión escontra los lliberales. Al tiempu empieza a escribir poesía, fundamentalmente odes y sátires.
 
Sin embargu, será'l periodismu satíricu lo que saque a la lluz a Larra. Con diecinueve años, en 1828 Larra publica un folletu mensual llamau ''El duende satírico del día''. Será una serie de cinco cuadernos en la línea de les revistes de ensayos inauguraes n'[[Inglaterra]] a comienzos del XVIII con ''The Spectator'', de Addison y Steeles, y que en España representen ''El duende especulativo de la vida civil'', ''El Pensador'' y ''El Censor'', dedicaos a la [[crítica social| crítica de la sociedad]] del so tiempu. Larra firmaría con el seudónimu ''el Duende''. N'esta publicación empieza a entrevese el xeniu satíricu que Larra desplegaría posteriormente. Larra nun ye, sin embargu, un opositor al réxime absolutista (sigue perteneciendo a los Voluntarios Realistas), sinon un periodista que, medianteper aciu de la sátira, critica la situación social y política del momentu.
 
Larra nun ta solu sinon que forma parte d'un grupu de xóvenes inquietos y disconformes que se reúnen nun café de la cai del Príncipe en Madrid. La tertulia ye bautizada como «El Parnasillo», y frecuentenla [[Ventura de la Vega]], [[Juan de la Pezuela]], [[Miguel Ortiz]], [[Juan Bautista Alonso]] o [[Bretón de los Herreros]]. N'avientu de 1828, Larra tien un enfrentamientu nel café con José María de Carnerero, director de ''El Correo Literario y Mercantil'', al que «El duende» había criticao nos sos últimos númberos. Carnetero acude a les autoridaes, que zarren la publicación. Larra yá conseguiere ciertu renome como agudu observador de les costumes y de la realidá cultural, social y política del momentu.