Diferencies ente revisiones de «Cámara de los Lores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
m preferencies llingüístiques: protector/a => proteutor/a
Llinia 73:
El poder de la nobleza menguó a finales del sieglu XV por cuenta de la guerra civil conocida como la [[Guerra de les Dos Roses]]. Bona parte de la nobleza morrió nel [[campu de batalla]] o foi executada darréu pola so participación na guerra, y munchos aristócrates perdieron les sos tierres en favor del monarca. Amás, el feudalismu llegó al so fin y munchos exércitos feudales controlaos polos barones quedáronse obsoletos. [[Enrique VII d'Inglaterra|Enrique VII]] (1485-1509) estableció la supremacía de la monarquía, simbolizada al traviés de la Corona Imperial. El dominiu de la Corona siguió mientres la dinastía de los [[Tudor]], a lo llargo del sieglu XVI, algamando les mayores cuotes de poder mientres el reináu d'[[Enrique VIII d'Inglaterra|Enrique VIII]] (1509-1547).
 
La Cámara de los Lores siguía teniendo más poder que la Cámara de los Comunes, pero esta postrera siguió adquiriendo más influencia, llegando a oldease'l poder de dambes a metá del sieglu XVII. Los conflictos del rei col Parllamentu, y n'especial cola Cámara de los Comunes, acabó desaguando na [[revolución inglesa|Guerra Civil inglesa]] (1641-1651). En 1649, tres la muerte por decapitación del rei [[Carlos I d'Inglaterra|Carlos I]], constituyóse la [[mancomunidá d'Inglaterra|Commonwealth inglesa]], quedando la nación sol poder d'[[Oliver Cromwell]], nomáu Lord ProtectorProteutor d'Inglaterra. La Cámara de los Comunes convertir nel llugar de xunta de Oliver Cromwell, el so gobiernu y los sos siguidores. El 19 de marzu de 1649, la Cámara de los Lores foi abolida por un Acta del Parllamentu que declaraba que «los Comunes d'Inglaterra declaren, tres una llarga esperiencia, la inutilidá de la Cámara de los Lores y el so peligru pal pueblu d'Inglaterra». La Cámara de los Lores nun se volvió axuntar hasta 1660, añu nel que se celebró la Convención del Parllamentu que restituyó al monarca, convirtiéndose de nuevu na Cámara más poderosa del Parllamentu, posición qu'ocuparía hasta'l sieglu XIX.
 
El sieglu XIX vinu marcáu por grandes cambeos na Cámara de los Lores. Esta Cámara, primeramente formada por 50 miembros, aumentó considerablemente'l so númberu debíu al enfotu del rei [[Jorge III]] y los sos herederos de crear llibremente nuevos Lores. Esto provocó que la influencia individual de cada Lord menguara. Amás, el poder xeneral de la Cámara de los Lores empezó a menguar, ente que el de la Cámara de los Comunes creció, sobremanera a partir de la '''Reform Bill de 1832'''. Sicasí, el sistema d'eleición de los miembros de la Cámara de los Comunes nun yera, daquella, del tou democráticu: los títulos de propiedá sobre la tierra acutaben el tamañu del eleutoráu, y les demarcaciones de munchos distritos electorales nun se modificaren en sieglos. Ciudaes enteres, como [[Mánchester]], solamente taben representaes por un miembru na Cámara de los Comunes; ente que los 11 votantes de '''Old Sarum''' (actual [[Salisbury]]) calteníen el so vieyu derechu d'escoyer a dos miembros del Parllamentu. Una pequeña ciudá yera fácilmente sobornable, yá que taba de cutiu sol control d'un terrateniente que garantizaba la eleición del so candidatu. Dellos aristócrates yeren propietarios de numberoses '''''pocket boroughs''''' (pequeñes ciudaes), y por tantu controlaben bona parte de los miembros de la Cámara de los Comunes.