Diferencies ente revisiones de «Philosophiæ naturalis principia mathematica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m preferencies llingüístiques: impactos => impautos
Llinia 40:
A estes lleis sígenlu una llista de corolarios onde esplica: cómo sumar fuercies, cómo ye qu'una fuercia puede dixebrase en dos componentes, el caltenimientu pel momento d'un sistema y el caltenimientu del momentu del centru de [[masa]] d'un sistema, qu'anque nun demuestra diz que lo fai nel Lema XXIII.
 
Esta seición tamién termina con un escolio, nel qu'indica nun ser l'autor d'estes lleis yá que son “principios aceptaos polos matemáticos”. Da-y el creitu a [[Galiléu Galilei|Galiléu]] que trabayó con proyeutiles y [[movimientu parabólicu]], y a [[Christopher Wren|Wren]], [[John Wallis|Wallis]] y [[Christiaan Huygens|Huygens]], “los meyores xeómetres del nuesu tiempu”, que trabayaron con impactosimpautos. Esplica una serie d'esperimentos p'amosar la certidume de les lleis.
 
El segmentu del Llibru primeru ta compuestu por una serie de lemas matemáticos. Nos primeres ta interesáu n'averar árees con paralelogramos y afirma que “la suma postrera d'esos paralelogramos evanescentes va coincidir en toles partes cola figura curvillinia.” En lemas siguientes trabaya con arcos y cuerdes que s'averen a tanxentes y asevera que la so última razón ye la igualdá.