Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: protector/a/es => proteutor/a/es
m preferencies llingüístiques: impactos => impautos
Llinia 26:
Los plantíos y la reforestación de les tierres deterioraes y los proyeutos sociales de llantadera d'árboles producen resultancies positives, polos bienes que se producen y polos [[serviciu natural|servicios ambientales]] qu'empresten.
 
Magar puede dicise que la reforestación en principiu ye una actividá benéfica, dende'l puntu de vista del mediu ambiente, esiste la posibilidá que tamién produza [[Impautu ambiental potencial de la reforestación|impactosimpautos ambientales negativos]].
 
Como derivaos de l'actividá de reforestación pueden desenvolvese actividaes rellacionaes con:
Llinia 64:
[[Pinus]] ssp. (pinos), [[Eucalyptus]] ssp. (ocalitos), [[Cupressaceae|cupresáceas]].
 
== ImpactosImpautos ambientales ==
Les reforestaciones y los sos componentes que contemplen la llantadera d'árboles pa producción o pa protexer el mediu ambiente tienen impactosimpautos ambientales positivos tamién negativos.
 
Los productos forestales de la reforestación inclúin: [[madera]], [[magaya de celulosa]], postes, [[fruta]], [[Fibra alimentaria|fibra]]s y combustibles, les arbolees comuñales y los árboles que semen llabradores alredor de les sos viviendes o terrenes. Les actividaes empobinaes escontra la proteición inclúin los árboles semaos con cuenta d'estabilizar les rimaes y afitar les dunes de sable, les faxes proteutores, los sistemes d'agru forestación, los barganales vivos y los árboles de solombra.
 
=== ImpactosImpautos positivos ===
Los plantíos y la reforestación de les tierres deterioraes y los proyeutos sociales de llantadera d'árboles producen resultancies positives polos bienes que se producen y polos [[:serviciu ambiental|servicios ambientales]] qu'empresten.
 
Llinia 82:
Al incorporar los árboles a los sistemes agrícoles, pueden ameyorase les colleches, gracies a los sos efeutos positivos pa la tierra y el clima. Finalmente, la cobertoria vexetal que s'establez por aciu el desenvolvimientu de los plantíos en gran escala y la llantadera d'árboles, constitúi un mediu pa l'absorción de carbonu, una respuesta al curtiu plazu al calentamientu mundial causáu pola acumuladura de dióxidu de carbonu na atmósfera.
 
La incorporación d'árboles, como parte d'un programa forestal social, puede tener distintes formes, incluyendo les arbolees comuñales, los plantíos nel terrén gubernamental o nes víes de pasaxe autorizáu, alredor de los terrenes agrícoles, al pie de los ríos y al llau de les cases. Esti tipu de plantíu causa pocos impactosimpautos ambientales negativos. Los árboles dan productos útiles y beneficios ambientales y estéticos. Los problemes comunes que surden d'estes actividaes son de naturaleza social.
 
Los árboles semaos pa proteición, por casu, como faxes proteutores o guardabrisas o pa estabilizar les fasteres, controlar la erosión, facilitar el manexu de cuenques hidrográfiques, protexer les veres de los ríos o afitar les dunes de sable, son beneficioses por naturaleza y aproven proteición y servicios ambientales. Si surden problemes, bien probablemente, van ser sociales (cuestiones de tenencia de les tierres y los recursos).
Llinia 89:
Impulsa l'aición ciudadana en defensa del mediu ambiente, participando n'aiciones forestales, sensibilizando a la población, incentivando la participación social y promueve la educación ambiental. Les reforestaciones participatives son plantíos entamaos por asociaciones de voluntariáu ambiental, centros educativos, conceyos, etc. coles mires d'ameyorar, restaurar y caltener espacios naturales degradaos.<ref>"Reforestación participativa", páx.&nbsp;19.</ref>
 
=== ImpactosImpautos negativos ===
Los grandes plantíos comerciales tienen el potencial pa causar efeutos ambientales negativos d'enforma algame y magnitú. Los peores impactosimpautos siéntense onde se cortaron los montes naturales pa establecer plantíos.
 
==== ImpactosImpautos de calter temporal ====
Cola esceición de los proyeutos qu'empleguen llantaderes d'arriquecimientu o plantíu debaxo de los otros árboles, el terrén destináu a esti propósitu prepárase, xeneralmente, llimpiando la vexetación competitiva.
 
Los impactosimpautos negativos de la preparación del sitiu inclúin, non yá la perda de la vexetación esistente y los valores ambientales, económicos y sociales qu'ésta pueda tener, sinón tamién los problemes ambientales rellacionaos cola roza de la tierra: la mayor erosión, la interrupción del ciclu hidrolóxicu, la compactación del suelu, la perda de nutrientes y l'amenorgamientu consiguiente na fertilidá del suelu. Anque perxudiciales, munchos d'estos efeutos pueden ser de curtia duración; el sitiu empieza a recuperase una vegada que se lo replante y la vexetación restablézase.
 
==== ImpactosImpautos inherentes a l'agricultura ====
Los plantíos son montes artificiales: los árboles remanar, esencialmente, como cultivos agrícoles de ciclu llargu. Como tales, munchos de los impactosimpautos agrícoles negativos que son inherentes na agricultura, asoceden tamién nel plantíu forestal. La magnitú del impautu depende, en gran parte, de les condiciones esistentes nel sitiu antes de llantalo, les téuniques de preparación, les especies semaes, los tratamientos que se dan mientres la rotación, la duración de la mesma y los métodos d'esplotación.
 
==== ImpactosImpautos sobre ciclu hidrolóxicu de la cuenca ====
Les actividaes de reforestación y forestación nes rexones más grebes, especialmente, pueden escosar el mugor de la tierra, baxar el nivel de l'agua freático y afectar el fluxu básico escontra los ríos.
 
==== ImpactosImpautos sobre la estructura del suelu ====
Como cualesquier otru cultivu agrícola, los plantíos d'árboles de crecedera rápida y ciclu curtiu pueden escosar los alimentos del suelu y amenorgar la fertilidá del sitiu, al esaniciar, repetidamente, la biomasa y trastornar el suelu. Este ye'l casu, tamién pa les rotaciones de ciclu llargu, pero los efeutos son menos vultables: la compactación de la tierra y los daños qu'asoceden mientres la roza del sitiu (remoción de la vexetación per medios físicos o quemáu), la preparación mecánica y la collecha. Puede asoceder erosión nos plantíos si la cobertoria ye incompleta o falta monte baxu. L'acumuladura de foyarasca debaxo de los plantíos aumenta'l riesgu de quema y amenorga la infiltración de les agua d'agua y si predominen una o dos especies na foyarasca, puede camudase les carauterístiques químiques y bioquímiques del suelu. Les fueyes muertes de los plantíos [[Pinidae|coníferes]] (pinos) pueden acedar el suelu.
 
==== Conflictu d'intereses con otros usuarios de l'agua para riego ====
Delles especies producen toxines que inhiben la guañada de les granes de les otres especies. Los plantíos con riego pueden causar conflictu colos demás usuarios de l'agua y causar otros impactosimpautos ambiental y social que son comunes nos proyeutos de riego.
 
L'agua de torna de los plantíos con riego, allugaes nes zones semiáridas, pue ser salina, faciendo que sía menos útil pa otros usos y baxando la calidá de les agües superficiales, pueden contaminar l'agua superficial y freático y representar un peligru direutu pa la salú de toles persones que les utilicen.
Llinia 113:
{{VT|Riego}}
 
=== ImpactosImpautos indirectos ===
Los impactosimpautos indirectos de los grandes plantíos comerciales inclúin los resultaos de la construcción de los caminos pa tresportar la madera y de les industries que lo procesen.
 
{{VT|Camín rural}}
Llinia 224:
 
== Enllaces esternos ==
{{wikibooks|ImpactosImpautos ambientales/Reforestación}}
* [http://www.botanicaforestal.com/index2.htm Botánica forestal], por José Manuel Aguilar Paniagua.
* [http://www.reforestamosmexico.org Reforestamos Méxicu.]