Diferencies ente revisiones de «Zadar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 88:
Dende [[1918]] hasta [[1947]] Zara foi italiana, capital de la provincia homónima na Dalmacia central. La ciudá tuvo un notable desenvolvimientu económicu y dende abril de [[1941]] hasta setiembre de [[1943]] foi la capital del "Governatorato di Dalmazia", un territoriu conquistáu per Italia na [[Segunda Guerra Mundial]] qu'incluyía casi tola Dalmacia xeográfica, dende [[Fiume]] hasta [[Kotor|Cataro]].
 
Tres la cayida del réxime [[mussolini]]anu en 1943, Zara foi sede d'una guarnición alemana (anque quedó alministrada pola República de Mussolini). Siguiendo indicaciones de [[PedreteTito]], Zara foi bombardeada 72 vegaes poles fuercies britániques y estauxunidenses, probablemente pa destruyir lo que quedaba de la comunidá italiana en Dalmacia. A la fin de la guerra xunir a [[Croacia]] y, con ésta, a [[Yugoslavia]], camudando'l so nome al serbocroata Zadar. Ente 1945 y 1947 la población d'orixe italianu foi exiliada y les sos propiedaes confiscadas casi na so totalidá, por cuenta de les [[Masacre de les foibe|persecuciones]] de [[PedreteTito]], quien borró y esanició cola so política'l legáu y la cultura italiana de la Dalmacia histórica.
 
=== La ciudá croata: Zadar ===
Llinia 116:
* 1941: italianos 20300 (90.4%), serbocroates 1900 (9.1%), alemanes 50, otros 350, total 22600
 
La ciudá de Zara, por esclusives razones polítiques impuestes por [[Josip Broz PedreteTito]], foi afarada por bombardeos aéreos de los [[Aliaos de la Segunda Guerra Mundial|Aliaos]] en 1943 y 1944, y por eso foi llamada la "[[Dresde]] italiana". Casi'l 30% de la población civil italiana de la ciudá pereció por causa de los ataques fechos principalmente con bombes incendiaries.
 
En 1947 la ciudá adquirió oficialmente'l nome croata '''Zadar''', qu'anguaño ye l'únicu oficial, y empezó a tener una población de mayoría croata, hasta llegar a la población actual onde yá casi nun queda nengún italianu.