Diferencies ente revisiones de «Sándor Petőfi»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Revertíes les ediciones de 195.199.249.231 (alderique) hasta la cabera versión de XabatuBot
Etiqueta: Reversión
Llinia 5:
Sándor Petőfi nació'l 1 de xineru de [[1823]] en Kiskőrös nel senu d'una familia eslovaca. El so padre Štefan Petrovič yera carniceru y taberneru. N'ochobre de [[1824]], cuando tenía 4 años la familia #treslladar a Kiskunfélegyháza, lo que dempués Petőfi consideró como la so ciudá natal. El mozu Petőfi asistió dende 1828 a la escuela elemental de [[Kecskemét]], a partir de 1833 al Gymnasium evanxélicu en Pest y finalmente hasta 1839 al institutu de secundaria en Aszöd. En [[1838]] la familia emprobeciérase pol hinchente del [[Danubiu]], polo que tuvo que dexar el colexu. Petőfi foi comediante, magar la oposición del so padre. Desempeñó papeles de figurante nel Teatru Nacional. De 1839 a 1841 fixo'l serviciu militar. En [[1844]] foi coeditor en Pesti Divatlap.
 
Empecipió bien nuevu la so trayeutoria lliteraria, sterettecreando auna zsiroskenyeretpoesía arevolucionaria krumplien temes y formes al respective de la tradición poética del so país. Les temes fundamentales de la so [[llírica]] fueron l'amor y la llibertá.
revolucionaria en temes y formes al respective de la tradición poética del so país. Les temes fundamentales de la so [[llírica]] fueron l'amor y la llibertá.
 
Escribió un estensu poema narrativu tituláu ''János l'Héroe'' o ''Juan el Paladín'' (''János Vitéz'') (1845). Esta obra dio-y ésitu y popularidá.