Diferencies ente revisiones de «Historia de Bulgaria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 77:
Pol [[Tratáu de Neuilly]] ([[27 de payares]] de [[1919]]) Bulgaria tenía de devolver el territoriu de la [[Dobrudja]] del sur a [[Rumanía]]; [[Serbia]] recuperó Macedonia y se anexonó dellos territorios búlgaros na frontera occidental del país; Grecia conquistó la Tracia Occidental y dexó a Bulgaria ensin accesu al [[mar Exéu]]. En [[1923]], [[Grecia]] espulsó de los territorios conquistaos a unos 250 000 búlgaros y sustituyir por refuxaos griegos llegaos d'Asia Menor tres l'[[Imperiu otomanu#Final|esmembramientu del Imperiu Otomanu]].
 
Mientres el periodu d'enteguerres, Bulgaria travesó un convulso periodu políticu. [[Alejandro Stamboliski]] instauró una dictadura llabradora, pero foi destituyíu y asesináu en 1923. Poco dempués españó una insurrección comunista, que foi duramente reprimida pol Gobiernu, y nos años siguientes el terrorismu políticu y l'inestabilidá marcaron el periodu. Surdieron los ''komitadjis'', dirixíos por MijailovMikhailov, salíos del ORIM ([[OIRM|Organización Revolucionaria Interior de Macedonia]], creada a finales del sieglu XIX), a imitación de los ustachas de [[Croacia]] y d'otros movimientos d'inspiración fascista-nacionalista. En 1934 un axente del ORIM, al serviciu de los ustachis croates, asesinó al rei [[Alejandro I de Yugoslavia]] en [[Marsella]]. El mesmu añu'l oficiales búlgaros provocaron un golpe d'Estáu, proclamando una dictadura personal en [[1935]] na figura del rei [[Boris III]], que manifestó les sos simpatíes pol gobiernu d'[[Adolf Hitler]] n'[[Alemaña]].
 
== Bulgaria mientres la Segunda Guerra Mundial ==
Llinia 94:
 
== Años recién ==
Col empiezu de la política reformista ([[perestroika]]) de [[MijaílMikhaíl Gorbachov]] na Xunión Soviética, los Gobiernos d'Europa del Este fueron debilitándose y cayendo unu tres otru, y Bulgaria nun foi una esceición. Llueu empezaron les primeres manifestaciones contra'l Gobiernu de Sofía.
En payares de 1989, Todor Zhivkov foi depuestu en toles sos funciones ya inculpáu de corrupción (trés años más tarde sería condergáu a siete años de prisión). Ante l'esmantelamientu de la URSS y la crisis del [[socialismu real]] en tol so ámbitu d'influencia, el so socesor, Petar Mladenov, tresformó'l Partíu Comunista de Bulgaria nun Partíu Socialista, que cola collaboración y el consensu d'otres facciones polítiques reformó'l país pa volvelo multipartidista. Nes eleiciones de xunu de 1990, los socialistes llograron 211 escaños de los 400 de la nueva asamblea nacional. Sicasí, dada la presión popular, los antiguos comunistes compartieron el poder cola oposición, liderada pola Unión de les Fuercies Democrátiques (UFD). En xunetu de 1991, el Parllamentu electu adoptó una nueva Constitución. Les eleiciones llexislatives de 1991 dieron 110 escaños a la UFD, 106 al Partíu Socialista y 24 al Movimientu de los derechos y llibertaes de turcos y pomacos (búlgaros musulmanes). Jeliou Gelev, líder de la UFD, foi escoyíu presidente de la República de Bulgaria por sufraxu universal en xineru de 1992.