Diferencies ente revisiones de «Marcu Antoniu»

Contenido eliminado Contenido añadido
 
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{Entamuentamu}}
{{persona}}
[[Ficheru:Marcus Antonius marble bust in the Vatican Museums.jpg|miniaturadeimagen|Bustu de Marcu Antoniu, esculpíu nel periodu flaviu ([[69]]-[[96]]) en [[mármole]] amarillentu de granu finu. Muséu Chiaramonti ([[Museos Vaticanos]], Roma).]]
'''Marcu Antoniu''' o '''Marcus Antonius''' ([[14 de xineru]] de [[83 e.C.]] - [[1 d'agostu]] de [[30 e.C.]]){{nym}} foi un políticu y xeneral romanu que tuvo un papel críticu na tresformación de la [[Antigua república romana|República romana]], un gobiernu oligárquicu, nún [[Imperiu romanu|imperiu]] autocráticu.
 
Antoniu yera ún de los xenerales de [[Xuliu César]], col que conquistó la [[Galia]] y al que sofitó demientres la [[Segunda guerra civil de la república romana|guerra civil]]. Quedó como alministrador d'[[Italia]] mientres que César eliminaba a los sos oponentes políticos en [[Grecia]], [[España]] y norte d'África. Tres de la muerte de César, nel [[44 e.C.]], xunió les sos fuercies a les de [[Lépidu|Marcu Emiliu Lépidu]], otru xeneral de César, y [[César Augustu|Octaviu]], sobrín-nietu y fíu adoptáu de César; xuntos formaron una dictadura con una dirección colexada ente los tres, que los historiadores conocen como [[Segundu Triunviratu]]. Los triunviros derrotaron a los asesinos de César na [[batalla de Filipos]] ([[42 e.C.]]), y repartiéronse dempués el gobiernu del territoriu entá republicanu. A Antoniu tocáron-y les provincies orientales, qu'incluyíen el reinu cliente d'[[Exiptu]], y dióse-y tamién el mandu militar na [[Guerres pártiques|guerra de Roma escontra los partos]].
Línea 9 ⟶ 10:
La muerte de Marcu Antoniu dexó a Octaviu como únicu gobernante del mundu romanu. Nel añu [[27 e.C.]] el Senáu concedió-y el títulu de ''Augustus'', un fechu que marca la etapa final de la tresformación de la República romana nún imperiu, del qu'elli sedría'l primer emperador.
 
== Enllaces esternos ==
{{commonscat}}
 
[[Categoría:Imperiu romanu]]