Diferencies ente revisiones de «Montes Rocosos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Reverted edits by 76.7.54.60 (talk) to last version by XabatuBot: idioma incorrecto
Llinia 1:
{{1000}}
{{Monte}}
Los '''Montes Rocosos''', tambiéntamién conocídoconocíos comocol nomatu n'[[inglés]] "The rockies", yye un gran cordal allugáu al occidente de [[Norteamérica]], tien el so aniciu n'[[Alaska]] y termina ennel el estadoestáu de [[nuevoNuevu mexicoMéxicu]] nos Estados[[Estaos unidosXuníos]]. El picu más altu ye'l [[Monte Elbert]] nel estáu de [[Colorado]] que tien una altura de 4.401 metros.
 
== Xeografía y Xeoloxía ==
 
La parte más al oesteeste surde dondedende losles grandes llaneres del centrocentru de [[Norteamérica]], el sistema ta conformáu por una ringlera sierres como la del Gran Tetón en Wyoming que van de norte a sur y que muerren al oeste na [[Gran Cuenca]] y na meseta del [[Ríu Columbia]], estes separten los Montes Rocosos d'otros cordales que munches veces asociense por equivocu a esti sistema como [[Sierra Nevada]] o'l [[Cordal de les Cascaes]].
 
Les partes más xóvenes del sistema montesín emerxeron nel periodu [[Cretácicu]] tardíu (fai 100 millones a 65 millones d'años), les más vieyes llevantáronse nel [[Precámbricu]] (3.980 a 600 millones d'años). La xeoloxía de los montes ye mui complexa, va dende roques metamórfiques hasta otres más xóvenes como sedimentaries y volcániques. Demientres les glaciaciones los montes quedaron cubiertos de glaciares, n'époques más recientes como na [[Pequeña Edá de Xelu]] ([[1550]]-[[1860]]) el [[Parque Nacional Yellowstone]] quedó cubiertu de ñeve y xelu nun 90 por cientu, l'aición conxunta del agua y el xelu conformaron el paisaxe típicu d'altos picos d'apariencia alpina y valles fondos y angostos de los Montes Rocosos.