Diferencies ente revisiones de «Muriu de Berlín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
m iguo testu: Berlín Esti => Berlín Este
Llinia 21:
Dende la fundación de la RDA amontóse la emigración en direición a la RFA. A partir de [[1952]], les fronteres interiores ente la RDA y la RFA protexer con valles y vixilantes: creóse una zona de 5 km a la que namái podía entrase con un permisu especial pa residentes. Cerca de la frontera había otros 500 metros de zona prohibida y na mesma frontera una barrera de 10 metros.
 
Magar ello, permanecía abierta la frontera ente [[Berlín EstiEste]] y [[Berlín Oeste]], malo de controlar. Ente 1949 y 1961, unos trés millones de persones abandonaron la RDA dende Berlín Oriental.<ref>{{Cita web |url=http://www.dw-world.de/popups/popup_printcontent/0,,958753,00.html |títulu=A Divisão da Alemanha ─ de 1945 a 1989 |añu=2005 |obra=[[Deutsche Welle]] 27.04.2005 |fechaaccesu=14 d'avientu de 2007 |idioma=portugués |urlarchivu=http://web.archive.org/web/http://www.dw-world.de/popups/popup_printcontent/0,,958753,00.html|fechaarchivu=26 de payares de 2015}}</ref> Solo nos dos primeres selmanes d'agostu de 1961 emigraron 47&nbsp;533 persones. Amás, pa munchos polacos y checos, Berlín Occidental convertir na puerta escontra occidente. De cutiu tratábase de mozos bien formaos, lo que constituyía una amenaza a la economía de la RDA y, n'última instancia, a la población de los países respeutivos. Unos 50&nbsp;000 trabayadores de Berlín Oriental trabayaben y vivíen en Berlín Oeste, pero aprovechar de les condiciones financieres favorables de Berlín EstiEste, siendo conocíos como ''[[Grenzgänger]]''.
 
El 4 d'agostu de 1961 foi decretáu pola maxistratura de Berlín EstiEste que los ''Grenzgänger'' fueren rexistraos y pagaren l'arriendu en marcos de la RFA. Yá antes de la construcción del muriu, la Policía Popular ([[Volkspolizei]]) de Berlín Oriental controlaba les cais y los medios de tresporte que llevaben a partir oeste a los llamaos fuxitivos de la República sospechosu y contrabandista». Amás, munchos berlineses occidentales y orientales que trabayaben en Berlín occidental mercaben nel mercáu negru —con una ventaxosa tasa d'intercambiu pal [[Marcu de la República Democrática Alemana|Marcu d'Alemaña del Este]] d'aprosimao 1:4— los baratos alimentos básicos y los pocos bienes de consumu de luxu de Berlín EstiEste. La [[economía planiada]] del sistema del llau oriental foi, arriendes d'ello, debilitada d'esta forma. El muriu tenía de sirvir a los gobernantes del Bloque del Este como una forma de detener el fuximientu de los trabayadores y llabradores socialistes por aciu l'aislamientu.
 
=== Construcción del muriu ===
Llinia 41:
Ello ye que los aliaos occidentales fueron informaos del acordonamiento de Berlín Oeste polos miembros del plan Midíes drástiques», pero fueron sosprendíos pol calendariu y l'amplitú de les barreres. L'accesu direutu a Berlín Oeste nun se cortó, nin foi atayáu con fuercies militares. El Serviciu Secretu de la RFA ([[Bundesnachrichtendienst]] – BND) yá disponía d'información similar dende mediaos de xunetu. Tres la visita de Ulbricht a [[Nikita Khrushchov|Khrushchov]] mientres les xuntes de los países miembros del Pactu de Varsovia del 3 al 5 d'agostu, el BND informó:
 
{{cita|Les informaciones disponibles amuesen que'l réxime de [[Pankow]] trata de llograr el beneplácito de Moscú pa poner a valir midíes rigoroses de bloquéu. En particular el bloquéu de la frontera de Berlín cola interrupción del tráficu de metros y tranvíes ente Berlín EstiEste y Berlín Oeste (...) Queda por resolver si Ulbricht va ser capaz de llograr un alcuerdu tal con Moscú.}}
 
El 11 d'agostu, la Cámara Popular (Parllamentu de la RDA – [[Volkskammer]]) aprobó los resultaos del Conseyu de Moscú y autorizó al Conseyu de Ministros a entamar les midíes correspondientes. El Conseyu de Ministros de la RDA decidió'l 12 d'agostu emplegar a les fuercies armaes pa ocupar la frontera de Berlín Oeste y construyir el muriu.
Llinia 47:
El sábadu 12 d'agostu, el BND recibió la siguiente información: «El 11 d'agostu de 1961 tuvo llugar una conferencia ente'l Secretariu del Partíu Comunista y otros altos funcionarios del partíu. Declaróse: (...) la situación de la constante medría del fluxu de refuxaos fai necesariu'l acordonamiento de los sectores oeste de Berlín y de la Zona Soviética d'Ocupación Militar (''Sowjetische Besatzungszone – SBZ'') nos próximos díes —nun s'especificó un día esactu— y non dientro de dos selmanes, como taba entamáu».
 
Na nueche del 12 al 13 d'agostu de 1961, ensin previu avisu, construyóse'l muriu enteru, quedando'l 13 d'agostu ensin construyir una pequeña parte, fuertemente xixilada pola policía socialista. Empezaron a sellar los accesos a Berlín Oeste soldaos del [[Exércitu Popular Nacional]], 5000 miembros de la [[Deutsche Grenzpolizei|policía fronteriza alemana]] (precursora de les [[Tropes de Frontera de la RDA|Tropes Fronterices]], o ''Grenztruppen''), 5000 miembros de la Policía Popular y 4500 miembros de les brigaes. Tropes soviétiques apostar pa un eventual combate na frontera aliada. Tolos medios de tresporte que comunicaben dambos llaos de Berlín fueron deteníos. Sicasí, les llinies del ferrocarril eleváu (''[[S-Bahn]]'') y soterrañu (''O-Bahn'') de Berlín Occidental que circulaben so Berlín EstiEste siguieron funcionando, anque ensin detenese nes estaciones orientales, que quedaron como [[estación fantasma|aparques pantasma]]. Namái una de les llinies afeutaes de la estación (cai) Friedrichstraßy permaneció en serviciu, anque baxu estrictos controles.
 
[[Archivu:Berliner Mauer mit Panzersperren (Liesenstraße-Gartenstraße 1980).jpg|thumb|Puntu d'entrada del S-Bahn del Berlin occidental al Berlin oriental cerca del muriu de Berlin en Liesenstr./Gartenstr. 1980]]
Llinia 160:
* 31 puestos de control.
 
De la frontera de 156,4&nbsp;km de [[Berlín Oeste]], 43,7&nbsp;km colindaban con [[Berlín EstiEste]] y 112,7&nbsp;km con [[Potsdam|Bezirk Potsdam]]. 64&nbsp;km del percorríu taben n'árees edificaes, 32&nbsp;km en zones montiegues, 37,95 n'escampleros y 37,95&nbsp;km en ríos y llagos.
 
Les tropes fronterices d'Alemaña del Este teníen órdenes de torgar por tolos medios el fuximientu de cualesquier qu'intentara cruciar el muriu, incluyíu l'usu d'armes de fueu, entá a cuenta de la vida de los fuxitivos. Nel Muriu de Berlín, les órdenes de disparar diéronse numberoses vegaes; el númberu de muertes supera la media de les producíes nes fronteres de la RDA. En festividaes importantes o visites d'Estáu, la orde de disparar a los fuxitivos atayábase temporalmente pa evitar les crítiques de la prensa occidental. En Berlín Oeste, la policía y les fuercies militares aliaes reparaben les actuaciones na frontera oriental y rexistrábense les más graves.