Diferencies ente revisiones de «Liébana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: -"kársticu" +"cársticu"
Llinia 17:
La contorna ta enclavada nos [[Picos d'Europa]], la so orografía a manera de gran hoya ente murallones de piedra caliar fixo d'ella la meyor definida de [[Cantabria]]. De mal accesu, tratase d'una contorna rural que la so capital asitiase en Potes.
 
Ye una contorna montascosa zarrada, constituyida por cuatro abarganes (Valdebaró, Cereceda, Piedrasluengas y Cillorigo) que conflúin en Potes, centru de la contorna. Los sos principales ríos son el [[Ríu Deva|Deva]], el Quiviesa y el Buyón. Nel so relieve serrapatosu destaca la roca [[Caliza|caliar]] del periodu Carboníferu, afeutada por procesos kársticoscársticos. cayueles y arenisques apaecen nos fondos de los valles.
 
La so condición de gran valle zarráu, con grandes diferencies altitudinales y de fuertes pindios apurre una gran variedá de condiciones ambientales que causen un ensame de formaciones vexetales: [[Quercus ilex|encinas]], [[Quercus suber|sufreres]], [[Fagus|hayas]], carbayos (Quercus robur, Quercus pyrenaica), praos de campera y tierres de cultivu. El so relieve zarráu fai que tenga una microclima distinta al del restu de la rexón, afeutáu por un clima atlánticu.