Diferencies ente revisiones de «Adam Mickiewicz»

Contenido eliminado Contenido añadido
picture swap (current)
m preferencies llingüístiques: '/\b(re(l))(atu|atos)\b/i' => '$1$2$3'
Llinia 15:
A lo llargo de la so vida lluchó pola independencia de [[Polonia]] con al respective de [[Rusia]], d'onde tuvo exiliado dende [[1824]] poles sos actividaes revolucionaries mientres la so dómina d'estudiante. Tuvo viaxando por [[Europa]], hasta asitiase en [[Francia]] como profesor de lliteratura nel [[Colexu de Francia]]. Primeramente conociera a [[Zygmunt Krasiński]] (consideráu unu de los [[Tres Bardos]]) en [[Xénova]], mientres un viaxe que fixo col so amigu Antoni Edward Odyniec por toa [[Italia]]. Tamién tuvo en [[Berlín]], [[Dresden]] y [[Leipzig]] (llegó inclusive a entablar conversación con [[Goethe]]).
 
Los sos poemes enceten temes nacionalistes polacos y presenten una imaxe heroica, magar melodramática, del [[alma]] humana, y una visión [[Lord Byron|byroniana]] de la llibertá y l'heroísmu. Les sos obres fueron traducíes a la mayoría de les llingües europees. Ente les traducíes al español atopen los poemes épicos ''[[Grażyna]]'' ([[1823]]) y ''[[Pan Tadeusz]]'' ([[1834]]), el poema dramáticu ''[[Dziady (poema)|Dziady]]'' (''Los antepasaos'', 1823), y el poema históricu ''[[Konrad Wallenrod]]'' ([[1828]]), que ye'l relaturellatu d'una vengación patriótica, a resultes del cual tuvo qu'abandonar [[Rusia]] y establecese en [[París]].
 
Na la década de 1830 trabayó nuna obra de [[ciencia-ficción]], ''L'histoire d'avenir'' (''Una Historia del Futuru''), onde predixo invenciones similares a la [[radio (mediu de comunicación)|radio]] y la [[televisión]]. Escritu en [[Idioma francés|francés]], nunca se completó y foi parcialmente destruyida pol autor. Mientres la [[Guerra de Crimea]], camudar a [[Costantinopla]] (anguaño [[Istambul]]), nel [[Imperiu Otomanu]], como representante del Gobiernu francés. Preparó xunto a [[Michał Czajkowski]] la intervención del exércitu polacu na guerra, sofitando al bandu Otomanu contra Rusia. Mickiewicz tornó enfermu, y finó el [[26 de payares]]. Desconozse la causa de la muerte, anque tou apunta a que foi [[Envelenamientu|envelenáu]] por enemigos políticos.