Diferencies ente revisiones de «Diadema de Moñes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m preferencies llingüístiques: '/\b(re(l))(atu|atos)\b/i' => '$1$2$3'
Llinia 5:
La diadema de Moñes foi oxetu d'ensame d'interpretaciones. Dellos autores consideren que se trata d'una escena de sacrificiu (Blázquez y García Bellido) o d'un cultu acuáticu (Jordá), magar otru autores, como Marcu Simón, cunten que trátase más bien del reflexu de les creencies céltiques rellacionaes col Otru Mundu.
 
A esti respectu ye de resaltar la gran cantidá de reminiscencies de mitos célticos que presenta la diadema: La figura humana cornuda sosteniendo dos grandes calderos ye bien similar a aquélla del calderu de Gundestrup na que puede reparase a una divinidá introduciendo guerreros muertos nel calderu que darréu salen d'él. En realidá, dambes escenes son reflexu del arquetipu célticu del calderu de la rexeneración, qu'apaez n'ensame de relatosrellatos tantu de la mitoloxía irlandesa como de la galesa. Nesti sentíu, unu de los dioses más importantes del panteón d'[[Irlanda]], el [[Dagda]], tenía un calderu que tenía la propiedá d'apurrir comida perenal y de restaurar la vida, y que foi traíu polos [[Tuatha Dea Danann]] de la ciudá de Murias. El caudiellu británicu [[Bran el Benditu]] tenía nel so poder un calderu similar que dexaba resucitar la los guerreros muertos na batalla cola particularidá de qu'una vegada vueltos a la vida, los homes quedaben privaos del poder de la fala. Nel poema ''Preiddeu Annwfn'', unu de los más antiguos del ciclu artúrico, nárrase'l descensu d'[[Rey Arturo|Arturo]] y los sos compañeros a Annwn, el inframundo galés, en busca del calderu de la bayura, que per otra parte ye l'antecedente paganu del [[Grial]] de les lleendes artúricas.
 
Nesti sentíu, na mitoloxía galesa recuéyese'l mitu del calderu de Cerridwen. Ésta yera una bruxa galesa, que tenía un fíu, Morfran, d'aspeutu desagradable al que quería otorgar el don del ''arwen'', la inspiración universal. Pa ello preparó una pócima y ordenó al neñu Gwyon Bach que lo cocinara mientres un añu. La mano d'ésti foi chiscada por trés gotes hirvientes del líquidu máxico, y en llambiéndose la mano adquirió la conocencia plena. Cerridwen, furiosa, escorrió a Gwyon mientres una entamanada cacería na que'l neñu asumió diverses formes. Finalmente Cerridwen dio caza a Gwyon y taramiar, dempués de lo que allugar nel so banduyu mientres nueve meses hasta que dio a lluz a un formosu neñu, el futuru bardu [[Taliesin]].