Diferencies ente revisiones de «Diez Mandamientos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
m preferencies llingüístiques: '/\b(re(l))(atu|atos)\b/i' => '$1$2$3'
Llinia 12:
Los '''Diez Mandamientos''', tamién conocíos como'l '''Decálogu''', de les pallabres griegues ''δέκα'' (diez) y ''λόγος'' (pallabres), son un conxuntu de principios éticos y d'adoración, que xueguen un papel importante nel [[xudaísmu]] y el [[cristianismu]]. Inclúin instrucciones como adorar solo a Dios y guardar el día de reposu, según tamién prohibiciones en contra de la [[idolatría]], asesinatu, robu, deshonestidad y adulteriu. Distintos grupos relixosos siguen distintes tradiciones tocantes a la manera d'interpretalos y numberalos.
 
Los Diez Mandamientos apaecen dos veces na [[Biblia hebrea]]: nos llibros d'[[Éxodu]] y [[Deuteronomio]]. D'alcuerdu a la hestoria narrada nel llibru d'Éxodu, Dios escribió estos mandatos en dos tables de piedra, les que dio a Moisés nel [[Monte Sinaí]]; según el relaturellatu, cuando baxaba del monte, vio al pueblu que taba adorando un [[magüetu d'oru]] y enfurecido romper. Darréu, pidió a Dios que perdonara al pueblu y sellara con él un conveniu» (pactu o alianza); entós, el Señor ordenó a Moisés que tomara dos laja de piedra y nelles quedaron escritos los Diez Mandamientos del pactu, reconviniéndole que «nun tienen de tolerar la desobediencia».
 
Los Diez Mandamientos fueron re-interpretaos pa la sociedá moderna por Dios al traviés del famosu{{demostrar}} escritor estauxunidense [[Neale Donald Walsch]], unu de los cambeos ye'l nome, pasándose a llamar Los Diez Compromisos, dándo-y un nuevu significáu a lo que se conocía tradicionalmente.{{cr}}