Diferencies ente revisiones de «Pueblu saxón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetru de plantía: fechaacceso => fechaaccesu
m preferencies llingüístiques: '/\b(re(l))(atu|atos)\b/i' => '$1$2$3'
Llinia 42:
Un gran contingente de saxonos, lo mesmo que de anglos, [[xutos]], [[frisones]] y posiblemente [[pueblu francu|francos]], invadieron o emigraron a la islla de Gran Bretaña (Britania) a empiezos de la [[Edá Media]], na mesma dómina en que l'autoridá [[Imperiu romanu|romana]] aparraba n'Occidente. Los saxonos tuvieren acosando les mariñes oriental y meridional de Britania mientres sieglos, lo que llevó a la construcción d'una serie de fuertes costeros llamaos ''litora Saxonica'' o mariña saxona, y munchos saxonos y otros pueblos pudieron asitiase nestes zones como granxeros muncho primero del fin del dominiu romanu en Britania. Según la tradición inglesa, sicasí, los saxonos (y otres tribus) entraron per vegada primera en Britania en masa como parte d'un alcuerdu pa protexer a los britanos de les incursiones de los pictos, población autóctona ensin influencia romana, los [[Pueblu irlandés|irlandeses]] y otros. Según fontes como la ''[[Hestoria Brittonum]]'', los primeres seríen dirixíos por dos hermanos, [[Hengest]] y [[Horsa]], a quien el rei británicu [[Vortigern]] autorizólos escontra [[450]] a asitiase col so pueblu na islla de [[Thanet]] en cuenta de los sos servicios como mercenarios pa defender la islla de Gran Bretaña contra los pictos. Hengest manipolió a Vortigern por que lu concediera más tierres y dexara que llegaren más colonos, lo qu'abrió'l camín al asentamientu xermánicu na islla de Gran Bretaña. Dellos autores dulden de la esistencia de Hengest y Horsa, cuidao que los sos nomes signifiquen «Semental» y «Caballu», polo que pudieren tener reminiscencies más [[Mitoloxía|mitolóxiques]] qu'históriques. No que se refier a l'[[arqueoloxía]], hai testimonios de la presencia de mercenarios xermánicos pela redolada de [[Londres]] dende los primeros años del sieglu V.
 
Los historiadores atópense estremaos sobre lo qu'asocedió entós: dalgunos acoten que'l dominiu del sur de Gran Bretaña polos anglosaxones foi pacíficu. Hai, sicasí, namái un relaturellatu d'un britanu nativu que vivió nesta dómina ([[Gildas]]), y la so descripción ye d'una toma violenta:
{{cita|Pos el fueu... estender de mariña a mariña, aviváu poles manes de los nuesos enemigos nel Este, y nun cesó, hasta que destruyó toles ciudaes y tierres cercanes, algamó l'otru llau de la islla y fundió la so llingua colorao y selvaxe nel océanu occidental. Nestos asaltos... toles columnes cayeron polos golpes del ariete, tolos granxeros poner en fuga, xuntu colos sos obispos, sacerdotes y el pueblu, mientres la espada rellucía y les llapaes amburaben en redol a ellos per toos llaos. Yera llamentable contemplar, nel mediu de les cais xacíen lo alto de les torres, ablayaes hasta'l suelu, piedres d'altos murios, altares sagraos, fragmentos de cuerpos humanos, cubiertos con ropes llívíes de sangre coagulada, que paecíen ser apertaos toos xuntos nuna prensa; y ensin nenguna posibilidá de ser soterraos, sacante nes ruines de les cases, o nos estómagos afamiaos de les besties selvaxes y les aves; con reverencia hai de falase de les sos almes santes, sí, ello ye qu'hubo munchos que fueron llevaos entós al santu cielu polos santos ánxeles... Dalgunos, poro, de los miserables que quedaron, llevaos a los montes, fueron asesinaos en gran númberu; otros, constreñidos pol fame, apurrir a la esclavitú pa siempres en manes de los sos enemigos, corriendo'l riesgu de que los mataren darréu, lo que de verdá yera un gran favor que podía faése-yos: otros colaron más allá de los mares con altos llamentos en llugar de la voz de la exhortación... Otros, comprometiendo salvaguardar de les sos vides, que taben en continuu riesgu, entá permanecieron nel so país, colando a los montes, derribadorios, los montes trupos y a les roques del mar (anque con corazones trémboles).}}