Diferencies ente revisiones de «Vicente de Paúl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetru de plantía
m preferencies llingüístiques: '/\b(re(l))(atu|atos)\b/i' => '$1$2$3'
Llinia 53:
De 1643 a 1652 sirvió nel Conseyu de Conciencia, cuerpu alministrativu selectu qu'aconseyaba al rei no referente a la eleición d'obispos. Coles mesmes foi amigu y de cutiu, conseyeru, de munchos de los guíes espirituales del so tiempu. Nel añu 1648, depués de la [[guerra de los Trenta Años]], tien llugar la [[Fronda (sublevación)|guerra de la Fronda]] como resultáu de la cual la probeza azotó cruelmente [[París]] y otres poblaciones de Francia.
 
{{cita|De les consecuencies de la devastación de la Guerra de la Fronda, por casu, pueden atopase relatosrellatos fechos al traviés de cartes a Vicente de Paúl, unviaes polos misioneros de la Congregación de la Misión – padres Paúles. Dicen ellos: «Acabamos de visitar 35 aldegues del decanatu de Guisa onde atopamos cerca de 600 persones, que la so miseria ye tan grande, que se llancen sobre perros y caballos muertos, dempués inclusive de que los llobos quitaren la sede la fame. Solamente en Guisa hai más de 500 enfermos abelugaos en buecos y en covarones, llugares más apropiaos p'allugar animales que persones humanes».<ref name="Guerra de la Fronda"/>}}
 
Los movimientos d'insurrección estender hasta 1653. Con cerca de 70 años d'edá, Vicente de Paúl entamó ingentes programes de socorru que partíen sopa dos vegaes al día a miles de probes en San Llázaro y alimentaben a miles más nes cases de les Fíes de la Caridá. Entamó coleutes, llegando a recoyer cada selmana de 5 a 6 mil llibres de carne, de 2 a 3 mil huevo y provisiones de ropa ya instrumentos.