Diferencies ente revisiones de «Dinastía Chola»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: adaptación => adautación
Llinia 263:
La renacencia del hinduismu mientres los [[Kalabhras]] aguiyó la construcción de numberosos templos y de estos de la mesma surdió la lliteratura piadosa de Saiva y de Viashnava. El autores budistes y jainistas espolletaron tamién nesta dómina, anque se cuntaben en menor númberu que nos sieglos anteriores. [[Jivaka-chintamani]] de Tirutakkadevar y ''Sulamani'' de Tolamoli tán ente les persones notables que representen a los autores non Hindús. L'arte de Tirutakkadevar ye marcáu pola gran calidá de la poesía. Considérase que sirvió como modelu para [[Kamban]] al realizar la so obra maestra Ramavatharam.
 
Kamban espolletó mientres el reináu de [[Kulothunga Chola III]]. [49] yá que la so obra Ramavatharam ye la epopeya más grande de la lliteratura Tamil, y anque l'autor indica que siguió a Valmiki, el so trabayu nun ye nenguna traducción mera o adaptaciónadautación simple de la epopeya sánscrita: Kamban impon na so narración el color y el paisaxe del so propiu tiempu; la so descripción de Kosala ye una descripción idealizada de les carauterístiques del país Chola.
 
La obra maestra ''Kalingattuparani'' de Jayamkondar ye un exemplu de la poesía narrativa que dibuxa una llende clara ente la hestoria y les narraciones ficticies. Esta describe los acontecimientos asocedíos mientres la guerra de [[Kulothunga Chola I]] en Kalinga y representa non yá la pómpara y la circunstancies de la guerra, sinón amás los detalles espantibles nel [[campu de batalla]]. El poeta famosu Tamil Ottakuttan yera un contemporaneu de Kulothunga Chola I. Ottakuttan escribió ''Kulothunga Solan Ula'' un poema aponderando les virtúes del rei Chola. Amás sirvió nes cortes de trés de los sos socesores.
Llinia 292:
''Kadal Pura'' allugar mientres el periodu en que Kulothunga Chola taba nel so esiliu nel reinu de Vengi, dempués de que-y negaren el tronu que yera lexítimamente so. ''Kadal Pura'' especula sobre la presencia de Kulothunga mientres esti periodu. El trabayu anterior de Sandilyan ''Yavana Rani'' escritu nos años sesenta basar na vida de Karikala Chola. Últimamente, [[Balakumaran]] escribió'l opus ''[[Udaiyar]]'' basáu nos acontecimientos qu'arrodien la construcción de Rajaraja Chola del templu de [[Brihadisvara]] en Thanjavur.
 
Hubo producciones basaes na vida de Rajaraja Chola mientres los años 50 y en 1973, [[Shivaji Ganesan]] actuaba na adaptaciónadautación d'una obra.
 
== Referencies ==