Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 9 meses
m
preferencies llingüístiques: adaptación => adautación
m (Iguo sufixu: "-geografía" => "-xeografía")
m (preferencies llingüístiques: adaptación => adautación)
L'alderique sobre si los pinos son o non apoderaos según qué estaciones forestales sigue abiertu. En ciertos círculos inclusive se resalva, o a cencielles desconozse, el fechu de qu'esistan delles especies autóctones de pinos y d'otres coníferes, como enebros, sabines, abetos o cipreses, que la so guarda na Península Ibérica ye anterior a la de les mesmes frondosas.
 
Ello ye que los estudios paleobotánicos a partir de polen en turberas paecen indicar un predominiu polínicu arbóreo de les coníferes en munches zones, principalmente de pies de monte, hasta aprosimao l'Alta Edá Media. Namái a partir d'entós, cuando se manifiesta un amenorgamientu xeneral del polen d'árboles forestales y un aumentu del polen de gramínees y plantes de cultivu, ye cuando empieza a apoderar el de frondosas forestales en diches zones. Esto podría responder a l'adaptaciónadautación de los montes supervivientes a les actividaes humanes, principalmente a les quemes repitíes que s'intensifiquen dende esa dómina, como tamién atestigua la medría de deposición de cenices nes turberas. Les formaciones apoderaes por [[Quercus|quercineas]] podríen tar, por tanto, favorecíes poles actividaes humanes.
 
La visión estereotipada que dacuando tienen ciertos sectores de la Sociedá sobre los pinares ibéricos llegó inclusive a cuestionar la naturalidá de pinares milenarios, como los de la Sierra de Gredos, onde se llograron en turberas rexistros polínicos de [[Pinus sylvestris|P. sylvestris]] y [[Pinus nigra|P. nigra]], ya inclusive s'estrayxeron maderes de pinu y piñes fósiles con miles d'años d'antigüedá.<ref>“Los montes de Gredos al traviés del Tiempu”. Xénova Fuster, M.; Gómez Manzaneque, F.; Morla Juaristi, C. Ed. Xunta de Castiella y Llión. ISBN 978-84-613-4421-5.</ref>
El fueu ye un elementu natural inexorablemente xuníu al ecosistema mediterraneu. La escasez d'agua torga una descomposición completa de los restos vexetales, de la biomasa muerta, que s'atropa torgando la rexeneración del monte, lo que tarde o aína asocede por quemes naturales por cuenta de la cayida de rayos. Tanto les coníferes como les frondosas tán afeches a ellos, pero siguen estratexes distintes.
 
Los pinos de xenotipos mediterráneos tienen como adaptaciónadautación al fueu la diseminación por serotinismo, esto ye, por aciu piñes que s'abrir col fueu y dexen cayer los sos piñones sobre la ceniza. El problema ye que si'l fueu tien un periodu de recurrencia anormal”, primero que los nuevos pinos nacíos lleguen a dar frutu (unos 20 años), o magar los ganaos verbenen polos nuevos tremaos comiéndose les plantines, el pinar o los pinos individuales sumen.
 
Otra manera, l'adaptaciónadautación al fueu de les quercineas mediterránees (encinas, melojos, caxigales, sufreres, ...) ye por rebrote, de cepa o de raigañu, y anque la reiteración afecta tamién a esta capacidá, lo cierto ye que cualesquier d'elles sería capaz de subsistir a dos quemes nun periodu de 20 años, y al esgamoto posterior del ganáu. Lo mesmo pásalu al pinu canariu, [[Pinus canariensis]], que s'afixo a los fueos repitíos que causaben les erupciones volcániques por aciu la estratexa del rebrote y non de la diseminación, de tal manera qu'un pinar de pinu canariu pue tar casi dafechu refechu a los 2 o 3 años d'una quema.
 
Por tanto, paez que les quemes repitíes dende va sieglos alteriaron el procesu natural de [[Socesión ecolóxica|socesión]] y regresión ecolóxica qu'asocede en dellos sistemes forestales mediterráneos, nos que verdaderamente hai un enclín” escontra la dominancia de determinaes especies frondosas, pero esaxeraron “” la composición y estensión de dellos ecosistemes apoderaos por quercineas, que de manera natural tendríen probablemente paisaxes distintos.