Diferencies ente revisiones de «Sociobiología»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales: "/\bqu'el (\w+es)\b/" => "que los $1"
m preferencies llingüístiques: adaptación => adautación
Llinia 21:
 
=== Orixe del términu ===
El etologo [[John Paul Scott]] acuñó'l términu sociobioloxía en 1948 nuna conferencia sobre xenética y comportamientu social.<ref>{{cite web|title=The Life of J.P. Scott|url=https://www.bgsu.edu/arts-and-sciences/neuroscience/john-paul-scott/the-life-of-jp-scott.html|publisher=Bowling Green State University|accessdate=14 d'avientu de 2016}}</ref> Edward O. Wilson espublizar nel so llibru ''Sociobiology: The New Synthesis'' en 1975. Los antecedentes del pensamientu sociobiológico inclúin la obra de [[Robert Trivers]] y [[William D. Hamilton]]. El llibru popularizó la intención d'esplicar la mecánica evolutiva detrás de los comportamientos como l'altruísmu y l'agresividá de les formigues principalmente y otros animales. L'últimu capítulu dedicar a esplicaciones sociobiológicas del comportamientu humanu. Los sociobiólogos afirmen que'l comportamientu animal puede esplicase a partir de la seleición natural, en términos de considerancies evolutives. La seleición natural ye fundamental a la teoría evolutiva y afirma que les carauterístiques hereditaries qu'amonten les posibilidaes de supervivencia y reproducción van ser más y meyor representaes nes xeneraciones subsiguientes, los atributos van ser escoyíos. En tantu, mecanismos comportamentales heredaos que dexen un organismu mayores posibilidaes de sobrevivir o reproducise bien probablemente va tar presente en xeneraciones subsiguientes. Munchos biólogos acepten que comportamientos hereditarios pa l'adaptaciónadautación pueden presentase n'especies animales, pero'l discutiniu dar na aplicación del modelu evolutivu al ser humanu, tantu dientro del ámbitu de la bioloxía evolutiva como dende la ciencia social.ju
Al añu siguiente a la publicación del llibru ''Sociobiology: The New Synthesis'', de Wilson, [[Richard Dawkins]] publicó'l so famosu llibru [[El xen egoísta]]. Este foi un pasu más d'acercamientu a la psicoloxía evolucionista, afondando nel conceutu de la sociobioloxía entendida como una propiedá emerxente del individuu dientro de la sociedá. Esto ye, entendiendo la sociobioloxía dende'l puntu de vista de la [[psicoloxía evolucionista]].
 
=== Premises, tesis ya hipótesis ===
Les premises de la sociobioloxía son l'heriedu d'atributos comportamentales y l'acción de la seleición natural sobre esti heriedu; los atributos tienen d'actuar en pro de l'adaptaciónadautación a la redolada. Tomando como referencia les categoríes de comportamientu animal de Nikolaas Tinbergen, l'analís sociobiológico puede clasificase n'esplicaciones a nivel especie y nivel individual. Les categoríes según especie consisten na función adaptativa del comportamientu y el procesu evolutivu detrás d'esta funcionalidad. Les categoríes a nivel individuu son el so desenvolvimientu y el mecanismu comportamental que se-y sigue. Los sociobiólogos interesar en como'l comportamientu esplícase lóxicamente a partir de les presiones selectives na hestoria de les especies. Conciérne-yos entós el comportamientu instintivu o intuitivu y faise énfasis nes semeyances ente poblaciones animales. L'enclín maternal mamífera a la sobreprotección de la descendencia ye un exemplu d'un comportamientu favorable pa la supervivencia d'un conxuntu d'especies, faciendo que los mecanismos evolutivos detrás de la evolución sía puramente xenéticu.
 
Les tesis de ventayes xenétiques a nivel individual tienen dificultaes n'esplicar comportamientos sociales partir de la seleición de xenes particulares; la evolución puede analizase a partir de la supervivencia de grupos, en contraste con evolución según cambeos xenéticos singulares. L'analís de grupos facer a partir de los paradigmes y l'estadística poblacional tomaos de la teoría de xuegos. EO Wilson argumenta que l'altruísmu faise genéticamente posible cuando los individuos altruistes defenden a los miembros del grupu genéticamente más similares a ellos, ye dicir a los miembros de la so familia, por que'l xen altruista calténgase. Un comportamientu social esplícase de primeres como una hipótesis sociobiológica que busca una estratexa d'estabilidá evolutiva que correspuenda col comportamientu reparáu. Les estratexes d'analises tienden a ser bien inestables, pero una estratexa bien formada puede predicir les frecuencies xenétiques.
Llinia 46:
Wilson pela so parte introduz el términu sociobioloxía como'l corpus teóricu que sintetiza la esplicación de los mecanismu evolutivos detrás del [[comportamientu social]], tales como l'altruísmu, l'agresión, la eleición de pareya y el [[cuidáu parental]] de les críes.
 
A los sociobiólogos acúsase-yos de ser hiperadaptacionistas, atopando esplicaciones adaptatives en comportamientos que nun lo son necesariamente. Esto estrema a la sociobioloxía de les demás teoríes del comportamientu humanu. Teóricos evolucionistes como Elisabeth Vrba, Richard Lewontin y Stephen Jay Gould esaminaron víes non adaptatives onde la evolución puede llevar a comportamientos particulares. La sociobioloxía namái acepta adaptaciónadautación como esplicación del comportamientu. Sicasí los resultaos de los modelos adaptacionistas en predicir comportamientos futuros en poblaciones y dieron fuercia a la centralidad evolutiva de l'adaptaciónadautación. Les teoríes evolutives ensin nenguna base empírica son frecuentes na sociobioloxía en parte porque son altamente maleables pol so grau d'astracción.
 
=== Crítiques d'antropólogos ===