Diferencies ente revisiones de «Juan Valiente»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «'''Juan Valiente''' (¿1505? - Tucapel, 1553), foi un conquistador negru, capitán de Pedro de Valdivia. Nació en Senegal (África occi…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 14:05 8 feb 2020

Juan Valiente (¿1505? - Tucapel, 1553), foi un conquistador negru, capitán de Pedro de Valdivia. Nació en Senegal (África occidental) haza 1505 col nome de Sangor, y foi raptáu en 1525 por cazadores d'esclavos portugueses.

Aportó como esclavu a México, onde haza'l 1530 foi mercáu por un español llamáu Alonso Valiente, quien lu bautizó col nome de Juan, y llevolu trabayar a la so casa en Puebla.

Conquistadores negros n'América

Juan Beltrán en Chile foi un de dellos conquistadores negros n'América, al igual que otros como Juan Garrido y Sebastián Toral en México, o Juan Bardales en Honduras y Panamá, o Juan García en Perú.

Como conquistador en Chile

En 1533 convenció al so amu de que lu dexara dir como conquistador per un periodu de 4 años, al cabu del cuálu tornaría, y coles ganancies algamaes y-pagaría la so llibertá. Pa ello roblaron un alcuerdu.

Juan aportó a Guatemala pa axuntar a la expedición de Pedro de Alvarado que dirixía p'haza Perú.

Ellí axuntó a la campaña de Diego de Almagro al sur de Chile, tornando con toos al Cuzco ensin éxitu. Ellí apareció una segunda oportunidá pa viaxar a Chile. Juan tien un caballu, y ello failu merecedor d'encargarse de los esclavos de la nueva expedición. Juan tenía gran procuru nos cuidados al so caballu, yá que la so pérdida significaba qu'él mesmu baxaría llaceriosamente na so posición social y militar.

Na expedición de Pedro de Valdivia, Valiente aidó fundar Santiago de Chile en 1541, y foi premiáu con una encomienda al llau del ríu Mapocho, con una chacra de 55 cuadres.

Nel iviernu de 1541 Valiente y Gonzalo de los Ríos fueron los únicos que llograron escapar del ataque de les güesties que los caciques aliaos a Michimalonco, Trangolonco y Chigaimango, ficieron sobre la guarnición que protexía los llavaderos d'oru de Marga Marga.

En 1541 Alonso Valiente, dende México, unvió a un de los sos ñetos pa que lu recobrara o negociara col so antiguu esclavu un bon preciu pa manumitilu.

Valiente participó na Batalla de Quilacura de 1546, tres la cuála Valdivia elevolu al puestu de capitán.

Casos y formó familia con Juana de Valdivia, de xuru una ex esclava negra del gobernador, con quien tuvo dos fíos. Juana foi lliberada pa l'acontecimientu.

En reconocimientu de los servicios, Valdivia en 1550 otorgó-y les tierres y los habitantes de la encomienda de Toquihua, ente'l ríu Maule y el ríu Ñuble.

En 1550, Juan comisionó a un oficial real que viaxaba a España mercar la so llibertá, pero esti terminó escapando coles perres.

Alonso Valiente insistió en recuperar la so inversión, aportando a Chile un emisariu p'apresalu y requisa-y los sos bienes. Pero yá yera mui tarde, pues el cuerpu de Juan Valiente descansaba na Araucanía, donde cayó junto con las huestes de Pedro de Valdivia en la batalla de Tucapel en 1553.[1]

A pesar de la so condición d'esclavu fuxíu, pudo da-y n'heriedu la encomienda al mayor de los sos fíos. Más sero, per dos vegaes intentaron arrebata-yla, y otres tantes la recuperó per vía llegal. La primera vegada por Diego de Aranda, y la segunda vegada por un cura mercedariu conocíu como Juan Níspero.

Cais col so nome en Chile

Existe una cai corta de Vitacura, Santiago, col so nome. Tamién hai una cai col so nome en San Pedro de la Paz, Concepción.

Bibliografía

  • Matthew Restall, Los siete mitos de la conquista española, Paidós, 2005.
  • Gomáriz Moraga, Enrique (2016). El Osado Negro Juan Valiente. 640 páginas. Editor: Sílex. ISBN-10: 8477375186; ISBN-13: 978-8477375180
  • Matthew Restall, “Black Conquistadors: Armed Africans in Early Spanish America,” The Americas 57:2 (October 2000)

Referencies

  1. «JUAN VALIENTE (1505 CA.–1553)» (inglés). Consultáu'l 30 de julio de 2019.